همزمان با عید سعید قربان ،یک هزارو ۲۰۰ کیلوگرم گوشت گوسفند و گوساله قربانی بین نیازمندان شهرستان ساوجبلاغ توزیع شد.
کد خبر: ۹۲۶۲۰۳۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ساوجبلاغ روز جمعه در حاشیه توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان اظهار داشت: قربانی کردن یک سنت الهی بوده و عید قربان فرصتی برای دستگیری از نیازمندان حقیقی جامعه است.

سید محسن حسینی تبار گفت: در همین راستا خیرین شهرستان ساوجبلاغ با کمک مراکز نیکوکاری  پنج راس گوساله و ۱۵ راس گوسفند را اهدا کردند که با ذبح این احشام  ۱۲۰۰ کیلوگرم گوشت قربانی با رعایت نکات بهداشتی  بین افراد نیازمند توزیع ‌شد.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها تعطیل و بسیاری از افراد شاغل متضرر شده اند، به همین جهت یکی از رویکردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) حمایت از افراد آسیب پذیر از کرونا بوده است.

حسینی تبار افزود: در همین راستا یک فضای وفاق و همدلی برای دستگیری از نیازمندان در این شهرستان ایجاد شده و خیرین و هرکسی که توان مالی دارد می تواند با مشارکت در  اجرای طرح پویش از نیازمندان دستگیری کند.

قائم مقام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ه) استان البرز نیز بابیان اینکه با شیوع بیماری کرونا بسیاری از خانواده‌ها از این شرایط آسیب‌دیده اند که باید موردحمایت قرار گیرند، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به نیازمندان، در فاز اول طرح همدلی و مواسات بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال در حوزه اطعام و سبد معیشتی به نیازمندان استان خدمت ارائه داده است.

شاپور قاسمی اظهار داشت: در فاز دوم طرح مواسات در آستانه ایام ولایت و امامت در روز عید سعید قربان با هدف یاری رساندن به نیازمندان و افراد تحت پوشش و آسیب دیده از کرونا بسته‌های گوشت گرم در اختیار آنها قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در استان البرز ۲۱ هزار خانواده تحت پوشش وجود دارد، افزود: سال گذشته در روز عید قربان گوشت گرم به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال به نیازمندان اهدا شد اما امسال با هدف گذاری انجام شده مقرر شد با مشارکت و هم افزایی ۱۸۰ مرکز نیکوکاری استان این مقدار به بیش از ۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته و در بین نیازمندان توزیع شود.

معاون مشارکت های کمیته امداد استان البرز با تبریک دهه ولایت، اعیاد سعید قربان و غدیر گفت: این عید فرصتی بزرگ در راستای ترویج فرهنگ کمک به مستمندان و همنوعان به عنوان یک سنت دینی و یک وظیفه اخلاقی است که در این روزهای کرونایی و با توجه به وضعیت اقتصادی بیش از پیش مورد تاکید قرار گرفته است.

رضا لشینی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با ایجاد ۷۰۰ پایگاه پایگاه دائمی و سیار در سطح استان البرز در هفته امامت نسبت به جمع‌آوری نذورات و خیرین اقدام کرده و با همت خیرین توانسته مقدار قابل توجهی گوشت گرم بین نیازمندان توزیع کند.

ارسال نظرات