روز گذشته یک فروشگاه بزرگ ایرانی در ونزوئلا آغاز به کار کرد که هم از تجهیزات مدرن برای مقابله با کرونا بهره‌مند است و هم قدمی برای کمک به این کشور در دور زدن تحریم‌های آمریکا به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۲۶۲۰۵۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از دانا، روز گذشته یک فروشگاه بزرگ ایران در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، آغاز به کار کرد.

اگر چه در نگاه اول این مسأله از ارزش پایین خبری برخوردار است، اما با توجه به اینکه این فروشگاه از یک طرف به تجهیزات مدرن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا برخوردار است و از طرف دیگر یکی از گام‌های کاربردی برای بی‌اثر کردن تحریم‌های آمریکا علیه کاراکاس به شمار می‌رود بسیار حائز اهمیت است.

در ورودی این فروشگاه تجهیزاتی شبیه آنچه در فرودگاه‌ها شاهد آن هستیم کار گذاشته شده و دستگاهی وجود دارد که دمای بدن مشتریان را در هنگام ورود اسکن کرده و اندازه می‌گیرد. از طرف دیگر مواد ضدعفونی‌ کننده هم به بدن مشتریان اسپری می‌کند.

فروشگاه مگاسیس، انبار بسیار بزرگی در شرق کاراکاس دارد و همه چیز از تایر گرفته تا تراکتور و مواد خوراکی در آن عرضه می‌شود. نکته اینجاست که کالاهای عرضه شده در این فروشگاه با لیبل فارسی و انگلیسی در دسترس مشتریان قرار گرفته، اما لیبل اسپانیایی زبان مردم ونزوئلا است در اکثر کالاها به چشم نمی‌خورد.

الیزا مرچان 52 ساله که یکی از نخستین مشتریان فروشگاه به شمار می‌رود می‌گوید: من نوشته روی کالاها را نمی‌توانم بخوانم، گشایش این فروشگاه البته طرف آمریکایی را هم عصبانی کرده، به گونه‌ای که مایکل کوزاک، یکی از دستیاران وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به این اقدام واکنش نشان داده است.

وی گفت: هرگونه حضور ایران در ونزوئلا چیزی نیست که ما از آن خوشحال شویم ایران قصد دارد در  ونزوئلا حضور داشته و به این کشور کالا صادر کند. در عین حالا حجت‌الله سلطانی سفیر ایران در ونزوئلا می‌گوید: علیرغم تهدیدها و تحلیل‌ها ایران و ونزوئلا دو کشور برادر هستند.

فروشگاه مگاسیس تقریبا همه چیز دارد و حتی برخی از محصولات عرضه شده در آن نظیر غذای سگ و مواد شوینده ساخت آمریکا هستند.

خوآن اسکالانلا کارگر 45 ساله ونزوئلا در زمان حضور خود در فروشگاه می‌‌گوید: در این فروشگاه خیلی محصولات جدید به چشم می‌خورد، اما از آنجا که قیمت آنها خوب است ناشناخته بودن آنها برای ما اهمیتی ندارد.

در نزدیکی این فروشگاه یک بنر بزرگ وجود دارد که درون آن پرچم ایران و ونزوئلا کنار هم آمده است. ایران در ماه می هم با ارسال 5 نفتکش بزرگ اقدام به تأمین سوخت مورد نیاز مردم ونزوئلا کرد و در ماه ژوئن هم یک کشتی بزرگ مواد غذایی از ایران به ونزوئلا رسید که بخش قابل توجهی از کالاهای آن قرار است در فروشگاه جدید ایرانی در کاراکاس عرضه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها