خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مجلس قبل در اصلاح ساختار بودجه به توفیقی نرسید، گفت: امروز یکی از مسائل تامین عدالت در کشور، منتظر اقدام مجلس است، باید نمایندگان وقت بگذارند تا کلیات این امر اصلاح شود.
کد خبر: ۹۲۶۲۰۹۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام در نشست تخصصی با مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس با بیان اینکه در ارتباط با مسائل استان یک دغدغه مشترک وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز وحدت باشد، داشت: هدف کلی و نهایی همه نمایندگان فارس توسعه عدالت محور استان است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه جلسات مجمع نمایندگان فارس باید به صورت مستمر و صمیمانه استمرار داشته باشد چراکه همین دور هم نشستن اثر دارد، گفت: برگزاری این جلسات سبب ایجاد همدلی و صمیمیت و ظرفیت بیشتر برای حل مسائل استان می‌شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نگاهشان در اصلاح ساختار بودجه به این بود که عدالت باید در آن تامین شود، گفت: برای این موضوع ابتدا باید تعریف درستی از عدالت شود.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه یکی از راه‌ها برای اصلاح ساختار بودجه و تامین عدالت در آن این است که متناسب با سرانه تقسیم شود، افزود: به این معنا که مقداری از بودجه که داریم مربوط به 80 میلیون جمعیت است و هر کس به اندازه خود و نیازش سهمش در منطقه تقسیم شود که البته کار آسانی نیست ولی چون اعتبار ملی و استانی داریم، می‌شود این کار را کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه مجلس قبل در اصلاح ساختار بودجه به توفیقی نرسید، عنوان کرد: امروز یکی از مسائل تامین عدالت در کشور، منتظر اقدام مجلس است، باید نمایندگان وقت بگذارند تا کلیات این امر اصلاح شود.

وی با بیان اینکه باید رای شما برخواسته از بینش و دانش دقیق و صحیح باشد، خطاب به نمایندگان گفت: معمولا عموم نماینده‌ها در دوره‌های قبل برای مسائل ملی در رای دادن نگاه به بقیه می کردند و متاسفانه دغدغه برخی از آنها این بوده است که مثلا برای منطقه خود یک گام کوچک اجرایی بردارند و نگاه کلان استانی و ملی نداشته باشند و این تنزل از مسئله اصلی به مسئله فرعی است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نمایندگان استان فارس باید نگاهشان علاوه بر مسائل شهری به مسائل کلان و راهبردی نیز باشد، بیان کرد: برای حل مسائل کشور وقت بگذارید به این مجلس از این جهت امید بسیار است.

وی با اشاره به لزوم توجه به بحث آمایش سرزمین و سند چشم‌انداز گفت: این موضوعات در دوره‌های قبل چندان مورد توجه نبوده، یکی از مسائلی که در این مجلس متناسب با گام دوم انقلاب می‌تواند تغییر کند همین است.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید از کار عجله‌ای پرهیز کرد، تصریح کرد: عجله برای کسانی که می‌خواهند برای کشور و استان تصمیم بگیرند سم مهلک است ابتدا ببینید چه کاری صحیح است آنگاه اقدام کنید.

وی در پایان با اشاره به اینکه حرم احمدبن‌موسی (ع) بهترین ظرفیت برای این است که استان فارس جان تازه‌ای بگیرد، تصریح کرد: از همه شما توقع دارم در رابطه با عمران و آبادانی و محوریت یافتن سومین حرم اهل بیت تلاش خود را بیشتر کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها