خبرهای داغ:
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین با بیان اینکه برخی از شهروندان کرونا را شوخی گرفتند، گفت: همراهی و همکاری مردم و جدی گرفتن کرونا از هر عملی موثرتر و کارآمدتر است.
کد خبر: ۹۲۶۲۱۶۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منوچهر حبیبی با اعلام این خبر افزود: بخش اعظمی از توان و امکانات دستگاه‌های اداری و دولتی در جهت مهار کرونا به کار گرفته شده است؛ در پنج ماه گذشته اولویت برنامه‌ها، اختصاص اعتبارات و تسهیلات در راستای مقابله با این ویروس مخرب بوده است.


وی ظهار داشت: امروز هیچ امری مهمتر از حفاظت و حراست از جان مردم و تامین سلامت هموطنان نیست و دستگاه‌های اداری و دولتی، نیروهای مسلح، بسیج، شهرداری‌ها همه و همه در خدمت برنامه‌های مقابله با کرونا از هیچ تلاشی دریغ نکردند.


حبیبی خاطرنشان کرد: تشکیل هفتگی ستاد کرونای استان به ریاست استاندار، راه‌اندازی حدود ۳۷ واحد تولیدی ماسک و چندین واحد تولیدی دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده بخشی از این اقدامات بوده است.


معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: همراهی و همکاری مردم و جدی گرفتن موضوع کرونا از هر عملی موثرتر و کارآمدتر است ولی به نظر می‌رسد برخی از هم استانی‌ها با کرونا شوخی و مزاح می‌کنند؛ باید بپذیریم که قدرت خرابی و ویرانگری کرونا از بمب اتم هم بیشتر است.


حبیبی تصریح کرد: عدم وجود درمان قطعی و داروی مناسب و همچنین عدم کشف واکسن کرونا بر پیچیدگی موضوع افزوده است؛ چنانچه مردم و هموطنان موضوع کرونا را جدی نگیرند این ویروس کوچه به کوچه، خیابان به خیابان، روستا به روستا، شهر به شهر و استان به استان در حرکت خواهد بود.

وی تاکید کرد: از همه مهمتر این است که اگر کرونا به فصل پاییز و زمستان که آنفلوآنزا نیز شیوع دارد وصل شود سلامت مردم را با مخاطره جدی مواجه خواهد کرد.


حبیبی تصریح کرد: انتظار می‌رود که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در اجتماعات و عدم برگزاری مراسم عزا و عروسی با همت و جدیت بساط کرونا را در تابستان جمع کنیم در غیر این صورت شرایط و اوضاع دشوارتر خواهد شد و از توان کادر درمانی پزشکی و پرستاری خواهد کاست.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها