خبرهای داغ:
حسین رحیمی-ناحیه بسیج دانشجویی
مدیر واحد توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان:
شهیر:کرونا در فصل بهار باعث بحران منابع انسانی شد که تاحدود زیادی از این بحران عبور کرده ایم اما تا پایان سال براساس آمار و بررسی ها و آینده پژوهی که انجام گرفته سه بحران «بازار فروش در تابستان، زنجیره تامین از اواخر شهریوماه و بحران مالی و نقدینگی را از اواخر پاییز و اوایل فصل زمستان تجربه خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۲۶۲۲۲۴
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه بسیج دانشجویی، احسان شهیر مدیر واحد توسعه کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان با حضور در سلسله نشستهای مجازی علمی با موضوع پیامدهای ناشی از کرونا در حوزه کسب و کارها که به همت معاونت علمی پژوهشی بسیج دانشجویی استان اصفهان برگزار شد، گفت: کرونا در فصل بهار باعث بحران منابع انسانی شد که تاحدود زیادی از این بحران عبور کرده ایم اما تا پایان سال براساس آمار و بررسی ها و آینده پژوهی که انجام گرفته سه بحران «بازار فروش در تابستان، زنجیره تامین از اواخر شهریوماه و بحران مالی و نقدینگی را از اواخر پاییز و اوایل فصل زمستان تجربه خواهیم کرد.

احسان شهیر اظهار داشت: مدیریت اجرایی بر مبنای حال است اما مدیریت راهبردی خصوصیات مهمی دارد که برنامه‌ها را بلندمدت در نظر می‌گیرد، از چند بعد به موضوعات نگاه می‌کند و از جنس علم و هنر است.
مدیر واحد توسعه کسب و کارهای اتاق بازرگانی اصفهان افزود: نگاه در حوزه کسب و کارها باید راهبردی باشد اما متاسفانه خیلی از کسب و کارها برای حال برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی افزود: برای این باید بتوانیم راهکار ارائه کنیم قدم اول باید کلیه رویدادها، روندها و پیشرانها را بررسی کنیم که این کار را انجام دادیم کل پیشرانهای از لحاظ اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی و اجتماعی و غیره بررسی و شناسایی شد، بعد روندها را بررسی کردیم روند در دنیا بررسی شد مثلا این که چه زمانی سراغ فاصله اجتماعی رفته ایم، یک سری رویدادها برای مثال وضعیت سفید، زرد، نارنجی و قرمز در خصوص کرونا بررسی شد و براساس رویدادها و روند طرحهایی برای زیست بوم کسب و کار طراحی شد بطوری که الان می توانیم یکسری الگوهایی را پیشنهاد بدهیم برای فعالان اقتصادی که در زمانهای پیک بحران بتوانند موفق شوند.

دبیر مرکز کارآفرینی جوانان و کسب و کار نوپای اتاق بازرگانی اصفهان یادآور شد: کمیته‌های مختلفی در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد تا آسیب‌های ناشی از کرونا به کسب و کارها را بررسی و برای جبران آن برنامه‌ریزی کند، صندوقی برای کمک‌های مالی به تولید‌کننده‌ها ایجاد شد.

وی با اشاره به این‌که چالش‌های گردشگری در کارگروه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت، گفت: مجموعه خدماتی گردشگری حدود ۸۰ درصد آسیب دیدند، اتاق بازرگانی بیشتر راه‌بردهای کشوری را این زمینه پیش برد، دولت در این حوزه اقداماتی انجام داد و حمایت‌هایی صورت گرفت.

شهیر در پایان عنوان کرد: مجموعه‌های نوآفرین به خوبی همزیستی لازم با کرونا را پیدا کرده‌اند و در شرایط فعلی نیز شرکت‌های نوپایی ایجاد می‌شوند که شرایط را مدیریت می‌کنند.

ارسال نظرات