دستگیری 101 نفر معتاد متجاهر و دستگيري 58 سارق در آشتيان

فرمانده انتظامي شهرستان آشتیان با اشاره به برنامه ريزي هدفمند پلیس در مقابله با عرضه و گسترش مواد مخدر، از دستگیری 101 نفر معتاد متجاهر، خرده فروش و دستگيري 58 نفر سارق در 4 ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۹۲۶۲۳۶۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ "رضا رضايي " با بيان ضرورت توجه به ابعاد مختلف تاثيرگذار در مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر داراي دو هدف اساسي مقابله با عرضه و بعد كاهش تقاضا است كه بی شك اين اهداف مكمل یکدیگر بوده و برنامه هاي پيشگيرانه و مقابله اي باید همواره معطوف به آنها باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به نوع مسئوليت نيروي انتظامي در مقابله با عرضه مواد مخدر گفت: در كنار اقدامات مقابله اي ناجا در مبارز با مواد مخدر، راهبرد كاهش تقاضا فراتر از مسئوليت هاي سازماني، با اولويت بخشیدن به اقدامات پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر با تاكيد بر آموزش، اطلاع رساني، آگاه سازي و اقدامات مشاوره اي به منظور حفاظت و مصون سازي اقشار مختلف جامعه در مقابله با تهديدات و آسيب هاي ناشي از مواد مخدر در ساليان اخير با جديت از سوي پليس پيگيري مي شود.

وی با اشاره به کشف 4 کيلو و 258 گرم انواع مواد مخدر از خرده فروشان مواد مخدر در چهارماهه نخست سال جاری در سطح شهرستان آشتیان خاطر نشان کرد: در این مدت 101 نفر معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

اين مقام انتظامي در ادامه با اشاره به رشد 35 درصدی کشف سرقت ها در 4ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در اين شهرستان گفت: با هوشیاری و تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی شهرستان در طول این مدت 58 سارق دستگیر و برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان آشتیان با تبیین نقش اقدامات آموزشی و پیشگیرانه در مقابله با پدیده شوم مواد مخدر گفت: الگوي انتظامي به تنهايي براي مقابله با عرضه مواد مخدر پاسخگو نيست و بايد در تمامي ابعاد، عناصر اين معضل اجتماعي مورد توجه قرار گرفته و نقاط قوت و ضعف ها در حوزه هاي مسئوليتي ديگر سازمان ها و از سويي مشكلات موجود در استفاده صحيح از مشاركت اجتماعي و بهره گيري از فرصت هاي مردمي و بسيج عمومي مورد تحليل قرار گرفته و بر اساس اين اطلاعات، تصميم گيري و عمل شود.

سرهنگ رضایی در پایان با قدردانی از تعامل فراگیر شهروندان با پلیس در اجرای ماموریت های مختلف پلیسی افزود: تلفن سامانه 110 در تمامی ساعات شبانه روز آماده دريافت گزارش هاي مردمي در خصوص هر گونه فعاليت غيرمجاز در امر تهيه و توزيع مواد مخدر است و شهروندان همچنين مي توانند از طريق تلفن 197 نقطه نظرات، پيشنهادات خود در خصوص عملكرد پليس را به مسئولان انتظامي منعكس كنند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات