صدور ۲۲۳ تاییدیه ایمنی آسانسور در لرستان طی امسال

مدیرکل استاندارد لرستان از صدور ۲۲۳ تاییدیه ایمنی آسانسور طی امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۰۱ مورد مربوط به درخواست اولیه و ۱۸۹ مورد نیز درخواست تاییدیه ادواری بوده است.
کد خبر: ۹۲۶۲۳۷۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مرضیه قنبریان امروز در سخنانی گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۲۹۰ مورد درخواست بازرسی در سامانه مدیریت آسانسور ثبت شده است که تعداد ۲۲۳ مورد موفق به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور شدند.

وی افزود: از ۲۹۰ مورد درخواست‌های ثبت شده برای اخذ تاییدیه استاندارد، ۱۰۱ مورد مربوط به درخواست اولیه و ۱۸۹ مورد نیز درخواست تاییدیه ادواری بوده است.

مدیرکل استاندارد لرستان با تاکید بر اینکه اجرای استاندارد اجباری آسانسور برقی در ساختمان‌های جدید الاحداث اعم از ساختمان‌های خصوصی، دولتی و عمومی، الزامی است، افزود: تاییدیه های ایمنی صادره دارای اعتبار یک ساله هستند و در این خصوص مدیران و مالکان ساختمان‌های دولتی و عمومی باید پس از اتمام اعتبار تاییدیه، نسبت به درخواست انجام بازرسی ادواری آسانسورهای برقی توسط شرکت‌های بازرسی آسانسور تأیید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد در سطح استان، اقدام کنند.

قنبریان ادامه داد: در خصوص بازرسی ادواری آسانسورهای برقی منصوبه در ساختمان‌های شخصی، مدیران و مالکان آپارتمان‌ها باید نسبت به ثبت درخواست بازرسی ادواری در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی lift.isiri.gov.ir اقدام و فرآیند دریافت تاییدیه ایمنی ادواری آسانسور را هر ساله طی کنند.

وی اظهار داشت: براساس قانون، دریافت پایان کار ساختمان جدید الاحداث در شهرداری‌ها نیازمند ارزیابی و دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور است.

مدیرکل استاندارد لرستان خاطرنشان کرد: استفاده کنندگان از آسانسورها می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، از وضعیت تاییدیه آن آسانسور مطلع شوند و در صورت مشاهده آسانسور بدون تاییدیه، موضوع را از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۲۱۵۱۷ و یا شماره تلفن ۳۳۲۳۸۳۹۳ داخلی ۱۴۳ به اداره کل استاندارد لرستان گزارش دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار