رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با «بسیج»:

آگاهی بخشی به افکار عمومی مهمترین وظایف اصلی رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس بود

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: رسانه‌ها اکنون باید با تحلیل درست، خاطره نگاری، بیان ناگفته‌های جنگ هشت ساله، تحقیق و پژوهش در قالب‌های مختلف در ثبت و زنده نگهداشتن دوران هشت سال دفاع مقدس تلاش کنند.
کد خبر: ۹۲۶۲۵۱۹
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

محمدجواد جامعی، رئیس سازمان بسیج مداحان و کانون مداحان خادمیاری رضوی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان گفت: رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس به عنوان یک رکن محسوب می‌شدند و همگام و همراه با رزمندگان در جای جای جبهه‌های حق علیه باطل به رسالت خطیر خود می‌پرداختند. 
 
وی افزود: رسانه‌ها در تبلیغات جنگ، روایت و به تصویر کشیدن رویداد‌های دفاع مقدس برای مردم ایران و جهان، اطلاع رسانی دقیق و به موقع از راویان اصلی و تاثیرگذار بودند.

جامعی آگاهی بخشی به افکار عمومی و انتشار وقایع جنگ را از مهمترین وظایف اصلی رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس باید دانست و بیان کرد: همانطور که اهالی رسانه، روزانه نسبت به تهیه و انتشار مسائل روز جامعه اقدام می‌کنند، در آن دوران نیز مهمترین و اصلی‌ترین مساله، دفاع از کشور بود که اهالی رسانه با حضور فعال و گسترده در مناطق مختلف عملیاتی وقایع را تا جای ممکن و لحظه به لحظه برای مردم مخابره می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در آن دوران اطلاعیه‌های رسمی جنگ توسط ستاد‌های کل ارتش و سپاه منتشر می‌شد و مردم از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری جمهوری اسلامی و برخی روزنامه‌ها و رادیو و تلویزیون در جریان اخبار قرار می‌گرفتند. 
 
این مسئول روحیه دادن به رزمندگان، تهیه گزارش‌های میدانی، ثبت حاشیه ها، تهیه عکس و تصویر را از دیگر کارکرد‌های رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس نام برد و ادامه داد:  تهییج برای حضور گسترده مردم در جبهه‌ها  را از جمله نتایج تلاش‌های اصحاب رسانه در طول دوران هشت سال دفاع مقدس باید دانست.

رئیس کانون مداحان خادمیاری رضوی استان سیستان و بلوچستان افزود: اعزام اقشار مختلف مردم آن زمان برای حضور در جبهه‌ها نیازمند یک پشتیبانی روانی و تبلیغی بودند که رسانه‌ها به درستی در پیمودن این مسیر، موفق عمل کردند؛ و اینک امروز رسالت خطیر رسانه‌ها حکم می‌کند که آن‌ها با شیوه‌های مختلف، نسل امروز و آینده را با ناگفته‌های آن دوران آشنا کنند، رسانه‌ها در این خصوص نیز می‌توانند مرجع و منبعی برای معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی و وجودی شهیدان گرانقدر هشت سال دفاع مقدس برای الگوگیری نسل حاضر و آیندگان باشند. 
 
وی بیان کرد: با توجه به حضور داوطلبانه مردم از اقشار مختلف جامعه در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می‌توان گفت: آنچه معادلات جهان و دشمنان ما را بر هم زد اتحاد و یکپارچگی، وحدت کلمه، دفاع و مقاومت، ایثار، از خود گذشتگی و رشادت‌های ملت سرافراز ایران اسلامی بود که همواره شاهد این حضور در عرصه‌های مختلف هستیم.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: رسانه‌ها اکنون باید با تحلیل درست، خاطره نگاری، بیان ناگفته‌های جنگ هشت ساله، تحقیق و پژوهش در قالب‌های مختلف در ثبت و زنده نگهداشتن دوران هشت سال دفاع مقدس تلاش کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار