مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان در گفت و گو با بسیج:
داشتن تفکر معنوی یکی از خصوصیت رسانههادر هشت سال دفاع مقدس بود
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان گفت: رسانهها علاوه بر اطلاع رسانی داخلی باید بازوی توانمند دیپلماسی ایران در عرصه بین المللی برای اثبات حقانیت ایران میشدند و این نقش یکی از حیاتیترین بخشهای بین المللی رسانه در آن دوران بود.

آذر کیخا، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان سیسستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان گفت: رسانهها از ابتدای انقلاب اسلامی ایران، در تمامی عرصههای نظام نقش خود را بهخوبی ایفا کردهاند نقش بسزایی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس داشته و به عنوان زبان گویای آن محسوب میشوند.
وی با اشاره به این مطلب که اکثر مردم در دوران دفاع مقدس، اخبار را از طریق رسانهها پیگیری میکردند و آگاه میشدند، ادامه داد: رسالت رسانهها در حال حاضر با توجه به شرایط کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و باید همچنان با صلابت در انتقال فرهنگ شهادت و دفاع مقدس به نسل جوان تلاش کنند.
کیخا با تاکید بر این مطلب که در زمان دفاع مقدس روزانه حفظ اسرار و فاش شدن برخی اخباراز طریق رسانهها باعث آگاهی مردم از رخدادهای متفاوت در عملیاتهای مختلف بود که همین امر باعث آمادگی بیشتر مردم و پشتیبانی آنها از انقلاب شد، افزود: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت بین جوانان از اهمیت ویژهای برخوردار است که رسانهها باید در راستای نهادینه شدن این فرهنگ از هیچ کوششی فروگذاری نکنند.
این مسئول با اشاره به این مطلب که نقش و تاثیر گذاری رسانهها در دفاع مقدس نه تنها از یک تکاور و رزمنده کمتر نبود بلکه بیشر هم بود، بیان کرد: خبرنگاران با انگیزه به مناطق عملیاتی اعزام و اخبار مناطق را به صورت واقعی و صحیح به مردم مخابره میکردند.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: داشتن تفکر معنوی یکی از خصوصیتهای رسانههای خبری در هشت سال دفاع مقدس بود چرا که علاوه بر اطلاع رسانی به مردم در خصوص اخبار جنگ، ایستادگی در برابر هجوم همه جانبه دستگاه دروغ پراکنی شرق و غرب علیه ایران بود.
کیخا گفت: رسانهها علاوه بر اطلاع رسانی داخلی باید بازوی توانمند دیپلماسی ایران در عرصه بین المللی برای اثبات حقانیت ایران میشدند و این نقش یکی از حیاتیترین بخشهای بین المللی رسانه در آن دوران بود.