رییس سازمان بسیج کارگران در گفتگو با بسیج:
متأسفانه به خاطر تورم و کاهش ارزش پولی ملی، سفره کارگران کوچک شده و بسیاری از کارگران نیازمند سبد معیشتی و کمک هستند
کد خبر: ۹۲۶۲۵۹۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

 شیفت ایثار کارگران اجرا می شود/سفره کارگران کوچک شده

100هزار بسته کمک مؤمنانه در قالب دست یاریگر کارفرمایان بین کارگران کشور توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج، رییس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در مورد دومین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه بین کارگران و کارخانجات بااشاره به اینکه تلاش بر این است در قالب دست یاری‌گری کارفرمایان و نیز اجرای شیفت ایثار کارگران 100 هزار بسته کمک مؤمنانه با همکاری مدیران کارخانه‌ها و کارگران شامل لوازم التحریر و سبد معیشتی برای کارگران در 30 استان کشور توزیع شود، گفت: شیفت ایثار کارگران در قالب 30 برنامه محوری در 30 استان با حضور مسئولان استانی، مدیران کارخانه‌ها و کارگران بسیجی داوطلب در قالب شیفت ایثار اجرا می‌شود.

علی حسین رعیتی فرد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، افزود:‌ اجرای شیفت ایثار در سال 97 به استعداد 210 هزار نفر ساعت انجام شد که امید می‌رود، امسال شیفت ایثار به استعداد 250 هزار نفر ساعت در کشور اجرا شود و عواید آن صرف کمک مؤمنانه به کارگران نیازمند شود.

وی ادامه داد: مدافعان سلامت تلاش می‌کنند، بیماران را از بیماری کرونا نجات دهند، مدافعان معیشت و کارگران در شیفت ایثار هم تلاش می‌کنند در قالب کمک مؤمنانه بسته‌های معیشتی را به خانوارهای کارگران نیازمند و نیز بیکاران ناشی از کرونا برسانند.

رییس سازمان بسیج کارگری به آغاز رزمایش کمک مؤمنانه در مرحله دوم از 14 مردادماه اشاره کرد و اظهار داشت: مرحله اول از 15 شعبان به فرمایش مقام معظم رهبری تا آخر ماه مبارک رمضان اجرا شد و 150هزار بسته معیشتی  بین 150 هزار خانوار کارگری و بیکار شده توزیع شد.

وی روش توزیع را دعوت از برخی کارگران ساختمانی شناسایی شده و همچنین برخی از کارگران سر میادین که منتظر کار بودند، عنوان کرد و اضافه نمود: مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه که در سازمان بسیج مستضعفین طراحی شده در سه مقطع اجرا می‌شود؛ مقطع اول عید سعید قربان تا عید غدیر، مقطع دوم دهه اول محرم و مقطع سوم دهه آخر ماه صفر.

رعیتی فرد همچنین گفت: متأسفانه به خاطر تورم و کاهش ارزش پولی ملی، سفره کارگران کوچک شده و بسیاری از کارگران نیازمند سبد معیشتی و کمک هستند.

گفتنی است به تصمیم سازمان بسیج قرار است در روز 14 مردادماه برنامه‌محوری در قالب ایجاد حس همدلی در کارخانجات و شیفت ایثار در کارخانه‌های کشور اجرا ‌شود و عواید و درآمدهای آن به همراه کمک کارفرمایان جمع‌آوری شده و از طریق پایگاه‌های بسیج و بسیج کارگران میان نیازمندان توزیع گردد.

ارسال نظرات