مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر در گفت وگو با «بسیج»:

دهه امامت و ولایت فرصتی برای تحقق اهداف غدیر است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر گفت: دهه امامت و ولایت فرصتی برای تحقق اهداف غدیر و تجدید عهد با صاحب غدیر است.
کد خبر: ۹۲۶۲۸۷۱
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

حجت الاسلام ابراهیم شاهسوندی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با بیان اینکه واقعه غدیر از اهمیت خاصی در تاریخ اسلام برخوردار بوده و این امر آغازگر اصل امامت و ولایت در زندگی مسلمانان است،اظهار داشت:دهه ولایت وامامت فرصتی جهت تجدید عهد وبیعت با ولی و امام خویش است به همین دلیل تکریم وتبیین اهداف غدیر در بین مسلمانان امری ضروری است.

 

وی با بیان اینکه شیعه باید امام شناس باشد و به صورت استدلالی میانه اعتقادی خود را تقویت نماید،تصریح کرد: جوان شیعه باید بداند چرا امام علی خلیفه بلا فصل پیامبر است. هر شیعه باید با استدلال بتواند اثبات کند که چرا ائمه دوازده گانه امام هستند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر به ضرورت تبیین وبازگویی جایگاه امامت در جامعه اشاره وابراز کرد:دلائل شیعه برای امامت  با استناد به آیات و روایات میبایست شرح داده شده و فضائل اهل بیت به ویژه فضائل امیر المومنین (ع)برای مردم بازگو شود تا نتیجه این کار علاوه بر تقویت بنیه اعتقادی ،لازمه  تبعیت و پیروزی از ائمه باشد.

 

حجت الاسلام شاهسوندی یادآور شد: این هفته فرصت ارزشمندی برای تبیین شخصیت امیرالمؤمنین (ع) و ترویج دین اسلام و اشاعه فرهنگ ناب شیعه و علوی است.

 

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه رفتار وسیره حضرت علی (ع)میبایست به عنوان الگو قرارگرفته شده وبه آن عمل شود،بیان کرد: یکی از دغدغه های ائمه رسیدگی به مستمندان و دستگیری و کمک به فقرا بوده است؛در این ایام که با مشکلات اقتصادی هم مواجه هستیم مسلمانان می بایست رسیدگی به مستمندان  وکمک به محرومین را در اولویت خود قرار دهند.

ارسال نظرات