رئیس سازمان بسیج اصناف در گفتگو با بسیج از آغاز پویش نذر ماسک خبر داد
امیدواریم که با رعایت دستورات بهداشتی و استفاده از ماسک بتوانیم هم از فضای معنوی محرم بهره ببریم و هم سلامت مردم را حفظ نماییم
کد خبر: ۹۲۶۲۹۳۰
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

باید به فکر سلامت عزاداران حسینی باشیم

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم آغاز پویش نذر ماسک با عنوان "شور و شعور حسینی، نذر ماسک" در مسجد امام صادق(ع) تهران برگزار شد.

غلامرضا حسن پور رییس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: از آنجا که شاهد شیوع موج دوم کرونا در کشور هستیم و استفاده از ماسک نیز اجباری شده و کمک زیادی به جلوگیری از شیوع کرونا می کند، بسیج اصناف روند تولید و توزیع ماسک را که از ابتدای اسفندماه آغاز کرده بود، پیگیری می کند.

وی به فعالیت هایی مانند راه اندازی وبسایت "با ماسک"، توزیع ماسک در میان داروخانه ها و نظارت بر مترو اشاره کرد و افزود: موضوعی که در پیش داریم عزاداری های ایام محرم است که باید به فکر سلامت عزاداران حسینی در این ایام باشیم، دراین خصوص نکته اول، رعایت پروتکل های بهداشتی بر اساس دستورات وزارت بهداشت است و نکته دیگر تامین ماسک برای این عزاداران است.

حسن پور ادامه داد: بر این اساس، سازمان بسیج اصناف به همراه سازمان بسیج مداحان، پویش "شور و شعور حسینی، نذر ماسک" را آغاز نموده تا بانیان عزاداری ها و مراسم های محرم و همچنین بسیج محلات و مجموعه های فرهنگی مذهبی و خیرین در حسینیه ها و تکایا، با همکاری بسیج اصناف نسبت به تولید ماسک پارچه ای قابل شستشو اقدام کنند.

رییس سازمان بسیج اصناف از هیئات مذهبی خواست که نسبت به تهیه ماسک برای عزاداران حسینی اقدام نمایند و گفت: امیدواریم که با رعایت دستورات بهداشتی و استفاده از ماسک بتوانیم هم از فضای معنوی محرم بهره ببریم و هم سلامت مردم را حفظ نماییم.

حسن پور امضای تفاهم نامه با سازمان بسیج مداحان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با ورود همه هیئات مذهبی سراسر کشور به این پویش، خواهیم توانست سلامت عزاداران حسینی را حفظ نماییم ضمن اینکه از خود عزاداران ایام محرم هم می خواهیم که در مورد رعایت نکات بهداشتی اهتمام داشته باشند.

ارسال نظرات