موسوی لارگانی در دیدار با رؤسای اتحادیه‌های صنعت کفش و چرم:
رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس با تأکید بر ضرورت احیای صنعنت چرم و کفش، گفت: ضروری است صاحبان این صنایع با افزایش کیفیت کالای خود، به زودی به بازارهای بین‌المللی دست پیدا کنند.
کد خبر: ۹۲۶۲۹۷۷
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل ا ز خبرگزاری  خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی به همراه اقبال شاکری نایب رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی با متخصصین و روسای اتحادیه های صنعت کفش و چرم، برای حل مشکلات و موانع کارآفرینان این حوزه، نشست تخصصی داشتند.

موسوی لارگانی با اشاره به این دیدار که با حضور محمد عرب از کارآفرینان و صادرکنندگان نمونه صنعت کفش، رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان و سعید حیاتی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش برگزار گشت، گفت: در این نشست تلاش شد تا هیات رئیسه فراکسیون زوایای مختلف دغدغه ها و مشکلات این صنف و صنعت بررسی و واکاوی کرده و موانع توسعه این کارآفرینان در شرایط اقتصادی کشور، تحریم های ظالمانه صنایع مختلف و شرایط اقتصاد پساکرونا توسط نهاد مجلس بررسی شود.

 
دیدار موسوی لارگانی با کارآفرینان صنعت چرم

عضو هیأت رئیسه مجلس همچنین آمادگی کامل خود را برای توسعه زیرساخت ها و حمایت همه جانبه مجلس برای احیا قدرت ایران در صنعت چرم و کفش اعلام کرد و افزود: از اتحادیه ها و متخصصان این صنعت درخواست داریم دست در دست یکدیگر و با حمایت مجلس و نهادی ذیربط گرد هم آیند و قدرت و جایگاه صنعت چرم و کفش را در کشور احیا کنند.

وی افزود: این صنایع باید بتوانند با کیفیت بالا و بهره از تجارب دانش بنیان و متخصصان این حوزه به زودی به بازارهای بین المللی دست پیدا کنند.

رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارات خود خاطرنشان کرد: در این راستا به زودی کمیته تخصصی صنعت چرم، کفش و صنایع مرتبط در فراکسیون کارآفرینان ایجاد خواهد شد و این کمیته به طور مستمر و تخصصی مشکلات صنایع و صنوف چرم، کفش و صنایع مرتبط  را پایش خواهد نمود و در فراکسیون مسئول مستقیم پیگیری مطالبات این صنعت در مجلس خواهد بود.

اقبال شاکری نیز در این نشست از متخصصان این صنعت و رؤسای اتحادیه های صنفی و تولیدی درخواست کرد چرخه حیات تجاری، تولیدی، صنفی و صنعتی این صنف را ترسیم کنند.

نایب رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس ادامه داد: بر این مبنا نقاط آسیب زا و موانع کارآفرینان باید شناسایی شده و باید اتحادیه ها و اصناف ترسیم شفاف و دقیقی از مشکلات خود داشته باشند تا بتوان به تبع آن راه حل های موثر و دقیقی را برای آنها ایجاد کرد ضمن اینکه مجلس و دولت نیز برای رفع مشکلات این کارآفرینان باید همکاری کنند.

به گزارش خانه ملت، محمد عرب از کارآفرینان و صادرکنندگان نمونه صنعت کفش به بررسی و موانع موجود در سیستم بانکی کشور نکات مهمی را اشاره کرده و ضمن برشمردن توانمندی های صنعتگران کشور در صنعت چرم و کفش دستیابی به منویات مقام معظم رهبری را برای پیشرفت صنعت و تولید کشور در سایه برنامه جهش تولید راهبردی و ضروری دانستند و از مجلس شورای اسلامی اقدام فوری و ضروری را برای رفع موانع تولیدکنندگان کشور خواستار شدند و این امر را بسیار ضروری تلقی کردند.

 
دیدار موسوی لارگانی با کارآفرینان صنعت چرم

رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان با بیان موانع و مشکلات توسعه این صنف و صنعت در کشور خواستار کمک های همه دستگاه های کشور برای رفع موانع تولید و حمایت مجلس از صنعت کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته در کشور شد و پیشنهاد کرد برای حل موثرتر معضلات و مداخلات این حوزه در فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی کمیته تخصصی صنعت چرم، کفش و صنایع مرتبط تشکیل شود.

شجری توسعه صادرات و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط را برای دستیابی به بازارهای جهانی ضروری خواند و این موضوع را برای این صنعت حیاتی و ضروری توصیف کرد.

سعید حیاتی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش درخواست داشت حمایت همه جانبه و موثرتری را برای صنوف این اتحادیه که در کرونا دچار رکود شدند باید توسط مجلس شورای اسلامی پی ریزی شود و باید همه مسئولان به این حوزه مهم توجه بیشتری کنند.

حیاتی نوسانات ارزی و ابهام ناشی از دست رفتن احتمالی بازار مدارس در مهر ماه را لطمه بزرگی به این صنف ارزیابی کرد و ورود مجلس را برای حل معضلات کارآفرینان این صنعت ضروری خواند و توصیه کرد مجلس با ایجاد روشهای حمایتی از کارآفرینان اجازه ندهد چرم خام و ارزان از کشور خارج شود و برای بهینه سازی چرم باید تبدیل به کالاهای ارزآور شود و سپس صادر شود./

ارسال نظرات