ضرورت آشنایی نسل جوان با زندگی فردی و اجتماعی امام خمینی(ره)

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: در رابطه با ترویج افکار و شخصیت امام معتقدم هنوز آنچه که لازم است جوانان بدانند تلاش نکردیم و در این زمینه کوتاهی داشته‌ایم و همه ارگان‌ها و نهادها به ویژه به وزارت آموزش و پرورش و علوم باید فصلی از دروسشان را برای شناخت شخصیت امام اختصاص دهند که نسل جوان را بتوانیم با زندگی فردی و اجتماعی امام آشنا کنیم.
کد خبر: ۹۲۶۲۹۹۶
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید لطف‌اله حیات الغیب در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سالروز تاسیس شورای هماهنگی در ۱۲ مرداد ۵۹ با موافقت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زیر نظر مقام معظم رهبری است و نهاد‌های انقلاب اسلامی که در حوزه تبلیغی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی فعالیت دارند وظایف و ماموریت‌هایی را عهده‌دار هستند.

وی افزود: با به ثمر رسیدن نظام جمهوری اسلامی و برای رسیدن به آرمان‌های واقعی حضور مردم لازم بود به همین دلیل شورایی باید تشکیل می‌شد که مشخص کند حضور مردم باید به چه صورت باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و فعالیت آن گفت: در ۹ دی اگر حرکت عظیم مردم نبود فتنه‌گران خواب‌های آشفته و بدی برای نظام دیده بودند که قصد آنها براندازی نظام بود که با هوشیاری و بصیرت مردم و رهبر انقلاب به موقع اقدام شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش شورای هماهنگی این است به عنوان بلندگو و دیدبان نظام و انقلاب و متعلق به نظام است و از حیثیت نظام و حضور آگاهانه با حمایت مردم دفاع می‌کند. 

حیات‌الغیب در رابطه با اهداف شورای تبلیغات اظهار داشت: ایجاد بستر مناسب برای تعمیق باورها ارزش‌ها، ترویج فرهنگ انقلابی‌گری، افزایش انگیزه مشارکت مردم و حضور گسترده آنها در مقاطع مورد نیاز، زنده نگه‌داشتن و نکوداشت مناسبت‌های انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام، اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی تثبیت و تعمیق آن در بین اقشار مختلف، گوشه‌ای از هداف این شورا است.

وی بیان کرد: برگزاری مراسمات عمومی، تقویت و تحکیم ارزش‌های انقلاب و نظام، تحقق آرمان‌های حضرت امام، اتخاذ تدابیر و سیاست‌ها و خط و مشی‌ها و تنظیم تقویم مناسبت‌های سالانه، سازماندهی و مدیریت برگزاری مراسم و مناسبت‌های کشور، تشکیل ستاد برگزاری مراسم و مناسبت‌های عمومی، برنامه‌ریزی و اقدام لازم جهت تامین منابع و امکانات مورد نیار، نظارت و ارزیابی دستگاه‌ها، ادارات همکار مانند سپاه، صدا و سیما، دفتر نماینده ولی فقیه، ارتش، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و... از دیگر وظایف شورای تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه شورا هدایت این ادارات و ارگان برای برگزاری یک مراسم خوب و در شان نظام است، گفت: فعالیت‌های عمده شورا در روز ۱۲ فروردین، ۱۴ خرداد، مراسم ۱۵ خرداد ، ۷ تیر ماه، ۸ شهریور، هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، ۱۳ آبان ، برگزاری روز قدس، عید فطر، حماسه ۹ دی، جشن نیمه شعبان و ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه از وظایف شورای هماهنگی است که با همکاری همه ادارات ارگان ها برگزار می‌شود.

حیات‌الغیب افزود: قبل از همه مسئولان سپاس‌گذار همه مردم هستیم که همیشه حضور دارند و چشم داشتی جز تقویت نظام و پشتیبانی از ولی فقیه خود طلب ندارند. 

وی تصریح کرد: در آخرین مراسم شهادت سردار سلیمانی مردم بدون اعلام قبلی حضور پیدا کردند که از بی‌نظیرترین حضورها بود، با کمترین زمان به احترام خون این دو بزرگوار برای رشد انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، بیشترین حضور را داشتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد: برگزاری مراسمات محرم مردمی است و هیئت‌های مذهبی زیر نظر تبلیغات اسلامی عهده‌دار این مراسمات است اما عنوان یک نهاد انقلابی با هماهنگی حضور پیدا می‌کنیم و تابع دستورالعمل ستاد مبارزه کرونا هستیم و در این مسیر مقلد مقام معظم رهبری هستیم.

حیات‌الغیب افزود: در رابطه با ترویج افکار و شخصیت امام معتقدم هنوز آنچه که لازم است جوانان بدانند تلاش نکردیم و در این زمینه کوتاهی داشته‌ایم و همه ارگان‌ها و نهادها به ویژه به وزارت آموزش و پرورش و علوم باید فصلی از دروسشان را برای شناخت شخصیت امام اختصاص دهند که نسل جوان را بتوانیم با زندگی فردی و اجتماعی امام آشنا کنیم. 

وی گفت: مردم با حضور در انتخابات نقش خود را ایفا می‌کنند و این مردم هستند با انتخاب مسئولان، نماینده مجلس، رئیس جمهور و... نقششان ایفا می‌شود و اگر مسئولی کم ‌توجه به امورات مردم است باید با این مسئول برخورد شود و شایسته سالاری صورت گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد: وظیفه ما انتقال هدف انقلاب و آرمان‌های انقلاب به نسل‌های دیگر است تا جوانان با حضور آگاهانه به تقویت نظام فکر کنند و این مُیسر نیست مگر از طریق خبر آگاهانه و با بصیرت باشد. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات