خبرهای داغ:
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه گفت شهروندان سرخه ای با پایبندی دقیق و اصولی پروتکل های اجتماعی می توانند وضعیت سفید را در شهر خود پایدار کنند
کد خبر: ۹۲۶۳۰۴۵
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
لیلا اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه باتوجه به آغاز پیک جدید شیوع کرونا اظهار کرد: با قرار گرفتن دوباره شهرستان سرخه در وضعیت زرد ادامه روند بازرسی‌ها و نظارت‌ها تشدید شده و هماهنگی‌های لازم با سپاه، شهرداری و ستاد مردمی مبارزه با کرونا جهت ضدعفونی کردن مجدد شهر و روستا‌های اطراف انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: مراسم‌های جشن و عزا تا قبل از پنج شنبه گذشته طبق دستور وزرات خانه در مناطق زرد و یا سفید با ۵۰ درصد جمعیت در تالار‌ها و رستوران‌ها برگزار می‌شد. اما از پنج شنبه طبق ابلاغیه استاندار سمنان مبنی بر ممنوعیت برگزاری جشن‌ها و مراسم عزا، نامه به کلیه تالار‌ها و سالن‌های پذیرایی ارسال شده و تا اطلاع ثانوی هیچ برنامه‌ای برگزار نخواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه اضافه کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد خانواده‌ها اقدام به برگزاری جشن‌ها و یا مراسم سوگ در منازل خود می‌نمایند و ما نمی‌توانیم در منازل هیچ نظارتی داشته باشیم. باتوجه به شرایط فعلی انتظار داریم مردم بیش‌تر مراعات کتتد و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش‌تر مقید باشند.
اسکندری با اشاره به اینکه کنترل و جلوگیری از تجمیع جمعیت در آرامستان‌ها بر عهده نیروی انتظامی می‌باشد، گفت: بهتر است در روز‌هایی که در آرامستان‌ها برنامه‌ای است، توسط همشهریان به نیروی انتظامی اطلاع داده شود، تا آن‌ها نیز نیرو‌های خود را در آنجا مستقر کرده و از تجمیع جمعیت پیشگیری به عمل آید.
وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم تا در آرامستان‌ها حضور نیابند، چرا که افرادی که درسوگ هستند به دلیل عدم شرایط مساعد روحی حضور بر سر قبور تسلی بر دل هایشان می‌باشد، اما از آن‌ها می‌خواهیم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور پراکنده در کنار سوگواری خود از انتشار ویروس هم جلوگیری کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه اذعان داشت: خواهش من از مردم این است که برای برقراری دوباره صحت، سلامت، آرامش جسمی و روانی در سطح جامعه مراسم‌های خویش را به تعویق انداخته تا بتوانیم به سمت جامعه سالم پیش رویم. چرا که کوتاهی در این امر، قطعاً شرایط سختی را برای ما به همراه خواهد داشت.
اسکندری در خاتمه بیان داشت: همه ما یک همت جهادی و انقلابی گری با همکاری و همیاری یکدیگر این ویروس منحوس را از سطح کشور و یا حداقل از شهر خود آن را دفع نماییم. ما شرایط سفید را برای مدت کوتاهی تجربه کردیم از مردم تمنا دارم که مجدداً رعایت کنند تا از وضعیت زرد به شرایط بدتر صعود نکنیم و ان شاء الله شهرستان سرخه اواین شهرستانی باشد که وارد وضعیت سفید شده و تا پایان این وضعیت را حفظ کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها