فرمانده سپاه کربلا از کمک به  ۱۰۳ هزار خانواده نیازمند و کم برخوردار در فاز اول نهضت کمک مومنانه در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۳۲۲۵
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی ظهر امروز در گفت و گو تفصیلی  با خبرنگار «بسیج» در ساری، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و نیز عید غدیر، با اشاره به رزمایش کمک مومنانه در مازندران گفت: با توجه به اینکه مردم دچار مشکل اقتصادی و معیشتی هستند، اما در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه ماه مبارک رمضان، خوش درخشیدند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به ایستادگی و مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس، افزود:‌مردم علی رغم مشکلات زیاد با اهدای جان و مال خود از انقلاب دفاع کردند لذا مردم مازندران با اهدای ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید نشان دادند که پای نظام هستند.
 
اهدای بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان به نیازمندان در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه

سرهنگ پاسدار مسلمی در ادامه از اهدای بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان به نیازمندان و خانواده‌های کم برخوردار در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه استان خبر داد و  اضافه کرد:‌کمک‌های مومنانه در قالب تهیه جهیزیه عروس، اهدای کارت‌های هدیه، بسته‌های معیشتی، پرداخت قبوض و اجاره بها بوده است.

فرمانده سپاه کربلا در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه با اعلام اینکه ۹۶ هزار خانواده نیازمند شناسایی شدند، افزود:‌ خانواده‌های بی سرپرست، بد سرپرست، خانواده‌های آسیب دیده از کرونا  و صاحبان مشاغلی که به واسطه کرونا  خسارت دیدند، از جمله خانواده‌هایی بودند که بصورت محله محور با محوریت ائمه جماعات و پایگاه‌های بسیج شناسایی و کمک‌ها بین آنان توزیع شد.

به گفته سرهنگ پاسدار مسلمی بانک اطلاعاتی از خانواده‌های نیازمند متشکل از افرادی هستند که تحت نهاد‌های حمایتی نبودند.

فرمانده سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به مرحله دوم نهضت کمک مومنانه اشاره کرد و گفت:‌با توجه به رضایتمندی رهبر معظم انقلاب از رزمایش اول کمک مومنانه در ماه رمضان، و تاکید بر تداوم این کمک ها،   مرحله اول گام دوم نهضت کمک مومنانه در قالب احسان و تعاون  از ۱۰ مرداد مصادف با عید قربان آغاز و تا عید غدیر در مازندران در حال اجرا است.
 
۱۰۳ هزار خانواده نیازمند و کم برخوردار مازندران تحت پوشش نهضت کمک مومنانه  

سرهنگ پاسدار مسلمی از کمک به  ۱۰۳ هزار خانواده نیازمند و کم برخوردار در فاز اول نهضت کمک مومنانه در استان هم خبر داد و افزود: در دهه اول نهضت کمک مومنانه که از عید قربان شروع شده، تنها در ۳ روز با تلاش و همت مردم و کار شبانه روزی پایگاه‌های بسیج، تاکنون ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده است.

به گفته فرمانده سپاه کربلا پیش بینی شده است تا پایان دهه ولایت و امامت ۳۸ میلیارد تومان کمک‌های مومنانه جمع آوری و به دست نیازمندان برسد.

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) استان مازندران با اشاره به اینکه در گام دوم نهضت کمک مومنانه تنوع کمک‌های حمایتی را شاهد هستیم، افزود:با توجه  به سه دهه‌ای که برنامه ریزی شده، دهه امامت و ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر صفر، تنوع کمک‌های مومنانه زیاد است.

سرهنگ پاسدار مسلمی در همین رابطه افزود:‌ در سه روز اخیر از دهه امامت و ولایت یک هزار ۱۴۱  بسته پوشاک (کیف، کفش و البسه) بین نیازمندان توزیع و نیز ۵۶ بسته جهیزیه عروس هم تهیه و به  خانواده‌های کم برخوردار اهدا شد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه با تصریح بر اینکه سپاه در نهضت کمک‌های مومنانه تسهیل گر است، خاطرنشان کرد:‌سپاه و بسیج با جمع آوری کمک‌های مردمی در تلاش است تا کمک‌های مردم با حفظ کرامت به دست نیازمندان واقعی به برسد.
 
توزیع  گوشت ۳ هزار و ۲۰ راس گوسفند به نیت سردار دل‌ها بین نیازمندان

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در ادامه از طرح نذر قربانی به نیت سردار دل‌ها در  پایگاه‌های مقاومت بسیج  سراسر استان هم خبر داد و افزود: این طرح که در روز عید قربان انجام شد حدود ۳ هزار ۲۰ راس گوسفند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ذبح و گوشت آن بین نیازمندان توزیع شد.

سرهنگ پاسدار مسلمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیایی اربعین  و نذورات مردمی خاطرنشان کرد: امسال به واسطه شرایط کرونایی شاید  امکان پیاده روی بزرگ اربعین نباشد، در همین راستا جلسه‌ای با موکب داران برگزار شد  تا مردم نذورات خود را به صورت نیت عام در اختیار موکب‌ها قرار بدهند تا در  قالب کمک‌های مومنانه به دست نیازمندان برسد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه از برنامه‌های متنوع فرهنگی در  نهضت کمک مومنانه هم خبر داد و افزود: کمیته‌های مختلفی برای اجرای نهضت کمک‌های مومنانه تشکیل شد که یکی از آن کمیته‌ها، فرهنکی است میباشد. تولید محتوا و محصولات فرهنگی برای تشویق، ترغیب و مشارکت مردمی در دست اجرا است.

سرهنگ پاسدار مسلمی با تصریح بر اینکه دشمن در فضای مجازی سعی در ناامید کردن  مردم دارد، خاطرنشان کرد:‌کیمته‌های فرهنگی با برنامه‌های متنوع فرهنگی  و آگاهی مردم  نقشه‌های شوم دشمن را خنثی خواهند کرد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه به اقدامات این نهاد انقلابی در پیک اول کرونا در استان اشاره کرد و یادآور شد:‌در ایام شیوع کرونا بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سپاه برای مقابله با کرونا به خط شدند.

 به گفته سرهنگ پاسدار مسلمی با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی در سپاه کربلا و سپاه نواحی،   ۷ میلیون و ۱۹۸  قطعه لوازم بهداشتی اعم از ماسک، دستکش، گان بیمارستانی تولید و بین مردم و جامعه هدف توزیع شد.
 
فرمانده سپاه کربلا با اعلام اینکه  ۷ میلیون و ۲۳۸ هزار لیتر محلو‌های ضدعفونی دست و سطح هم تولید و توزیع شد گفت:‌برای مقابله با کرونا در دوره اول، پنج بخش، سفیران، ناظران، مدافعان، مراقبان و ستاد پشتیبانی سلامت تشکیل شد که در بخش سفیران  سلامت ۸۶ هزار نفر در روز، در بخش مدافعان سلامت، ۳۸۰ هزار نفر در روز و در بخش ناظران سلامت ۴۳ هزار نفر در روز  برای مقابله با کرونا مشغول به فعالیت بودند.

به گفته سرهنگ پاسدار مسلمی یک میلیون ۵۰۰ هزار لوازم بهداشتی و نیز ۱۳۱ هزا لیتر محلول ضدعفونی هم در آن ایام کشف و تحویل مراکر درمانی شد.

فرمانده سپاه کربلا از دستگیری ۱۱۴ محتکر اقلام بهداشتی در ایام شیوع کرونا هم خبر داد و اضافه کرد:‌همه این محتکران تحویل مقامات قضایی شدند.
 
ناکامی اهداف دشمن با کمک‌های مومنانه 

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در پایان سخنان خود با یادآوری این مطلب که  مجمع خیرین محرومیت زدایی در مرکز مازندران و در همه شهرستان‌ها آماده جمع آوری کمک‌های نقدی مردم می باشد، افزود:‌ نهاد‌های دولتی و غیردولتی، استانداری، فرمانداری، شهرداری، امامان جمعه، مساجد هیئت‌ها، کانون‌ها، نهاد‌های حمایتی مثل  بهزیستی  و کمیته امداد  و نیز ستاد اجرایی فرمان، آستان قدس و نیز هلال  احمر در این نهضت کمک مومنانه   مشارکت دارند.
 
سرهنگ پاسدار مسلمی  با اشاره به اینکه کمک‌های مومنانه مصداق انقلابی گری است ،تصریح کرد:‌کمک‌های مومنانه اهداف دشمن را در فاصله اندازی بین مردم و نظام را ناکام می‌گذارد.
 
به گزارش بسیج، مردم  مومن و خیر مازندران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۶۸۰۹۷۱۰۱۲۳۴۰۰۰۰۱ یا شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۱۰۰۷۲ و یا شماره شبای ملی IR۰۴۰۶۰۰۶۸۰۹۷۱۰۱۲۳۴۰۰۰۰۰۰۱ به نام مجمع خیرین محرومیت زدایی استان مازندران واریز کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها