رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: خوشبختانه در لرستان مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۵۹۹ روستا انجام شده است،
کد خبر: ۹۲۶۳۳۶۰
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سمانه حسن پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری و تعامل با بسیج سازندگی، اظهار داشت: بر اساس جمع‌بندی جلسات کارشناسی ما می‌توانیم در حوزه‌های مختلف با بسیج سازندگی همکاری لازم را داشته باشیم.

وی با بیان این‌که در حوزه پروژه‌های محرومیت‌زدایی روستایی جهش تولید به لرستان ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است، ادامه داد: این رقم در دیگر استان‌های کشور در حدود ۲ میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با تاکید بر اینکه خوشبختانه در لرستان مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی ۵۹۹ روستا انجام شده است، بیان داشت: این‌ها مطالعات مدونی است که بر اساس ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه صورت می‌گیرد.

حسن پور در ادامه با اشاره به چگونگی انجام مطالعات توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی، عنوان کرد: این طرح با توجه به ظرفیت روستاها و دهستان‌های کنار هم، استعداد و ظرفیت‌های بومی، اقتصادی و اجتماعی و هم‌چنین با توجه به شاخص‌هایی هم‌چون جمعیت، نرخ بیکاری، توان صادرات کالا، خدمات و یا این‌که طرح هادی در آن‌ها انجام شده و یا این‌که روستاهای هدف گردشگری هستند یا نه صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: اگر بسیج سازندگی نیز همکاری متقابل با ما داشته باشد می‌توانیم برای این تعداد از روستاها علاوه بر حمایت از پروژه‌های اقتصادی، زیر ساخت‌های مناسبی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات