خبرهای داغ:

تاکید فرماندار ویژه شاهرود بر حل دغدغه و نگرانی هنرمندان صنایع دستی این شهرستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود بر تلاش برای حل دغدغه و نگرانی هنرمندان صنایع دستی شاهرود تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۶۳۳۶۷
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
تاکید فرماندار ویژه شاهرود بر حل دغدغه و نگرانی هنرمندان صنایع دستی این شهرستانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان صنایع دستی شهرستان شاهرود در تالار ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان در سخنانی با بیان اینکه در شهرستان شاهرود پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و استعداد‌های منحصر به فرد و کم نظیر است اظهار کرد: وجود ۲ هزار فعال در حوزه صنایع دستی در شهرستان شاهرود فرصت و مزیتی برای شهرستانی است که هر نقطه آن یک جاذبه و جغرافیا ی، آب و هوا وشرایط وپتانسیل خاص خود را دارد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه با اشاره به اینکه دو بخش صنایع دستی و گردشگری قابل تفکیک نیست گفت: برای بازاریابی صنایع دستی، گردشگری مهم است که شهرستان ما زمینه خوبی دارد، اما در بحث گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری تاکنون ضعیف عمل شده است که باید از صداوسیما، برگزاری همایش‌های مختلف، پوستر و بنر و تبلیغات فضای مجازی استفاده کنیم درهمین راستا امسال ۵۰۰ میلیون تومان در اعتبارات برای معرفی جاذبه‌های مختلف شهرستان شاهرود درنظر گرفته شده است که باید میراث با صدا و سیما قرارداد منعقد نماید.
وی با اشاره به اینکه امسال برای اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود ۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است افزود: این در صورتی است که اعتبار سال قبل این اداره ۶۰۰ میلیون تومان بوده است، هر چند اعتقاد داریم رقم فعلی نیز کم است. از این محل ۵۰۰ میلیون تومان جهت انعقاد قرارداد با صداو سیما در نظر گرفته شده که با تهیه ۷ مستند سی دقیقه‌ای، جاذبه‌های تاریخی –مذهبی –طبیعی و گردشگری و صنایع دستی و تمامی ظرفیت‌های شهرستان معرفی گردد.
فخری با تاکید بر بروزرسانی ۴۸ حرفه صنایع دستی شاهرود اظهار کرد: در جهان بیش از ۶۰۰ حرفه در صنایع دستی وجود دارد که بیش از ۲۶۰ حرفه‌ی آن در اصفهان وتن‌ها ۴۸ حرفه آن در شاهرود فعالیت دارد باید بستر شناسایی حرفه‌ای جدید برای شهرستان و آموزش آن فراهم نماییم و باید هنرمندان صنایع دستی ما با سلیقه و درخواست مردم امروز کار کنند و نگاه قدیمی را با نوآوری وابتکار به هنر‌های جدید تغییر دهند و دنبال نوآوری و خلاقیت باشند.
وی با اشاره به اینکه باید به سمت هنر‌های دستی تلفیقی برویم و محصول را براساس نیاز و خواست مشتری تولید کنیم باید برای مشتری‌های آینده هم برنامه داشته باشیم.
فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با تاکید بر تبلیغات و بازاریابی صنایع دستی و میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری در شهرستان و استان گفت: در سال جاری همه مهمان سرا‌ها و هتل‌ها و حتی ادارات ما باید معرفی کننده جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی شهرستان باشند و تصاویر این جاذبه‌ها در این مکان‌ها نصب گردد.
فخری با اشاره به مکاتبه با تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای استفاده از صنایع دستی در ادارات و نهاد‌ها برای تجلیل و تقدیر و هدیه اظهار کرد: باید این منم به یک فرهنگ تبدیل شود که خود حمایت از صنایع و اشتغال شاهرود است.
وی به وجود دانشجویان غیر بومی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: دانشجوی غیر بومی سفیران گردشگری و صنایع دستی شهرستان در کشور هستند و این خود ظرفیتی برای معرفی وبازاریابی صنایع دستی و رونق آن است.
فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به توجه شهرداری شاهرود به صنایع دستی و المان‌ها و طراحی‌های بومی گفت: تلاش شود تا صنایع دستی شهرستان شاهرود در قالب المان‌ها و برنامه‌هایی با رعایت عدالت در شهر تبلیغات و دیده شود.
وی بر انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری، میراث فرهنگی و فرمانداری ویژه شهرستان اشاره کرد وگفت: این تفاهم‌نامه در راستای ایجاد فضایی برای ارائه صنایع دستی شهرستان شاهرود است تا هنرمندان بدون دغدغه مکان عرضه، به فعالیت خود بپردازند.
معاون استاندار سمنان بر تلاش برای حل دغدغه و نگرانی هنرمندان صنایع دستی شاهرود تاکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها