شیفت ایثار احیای فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در سنگر تولید است

در روز‌هایی که کرونا برهرجا سایه انداخته، بسیج نیز در کنار مدافعان سلامت و سایر دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا کمر همت بسته است، از ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌ها گرفته تا تهیه و توزیع اقلام بهداشتی در بین مردم که در همه این عرصه‌ها پیشتاز بوده است.
کد خبر: ۹۲۶۳۶۳۸
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان،  بسیج نه تنها در این راستا خدمت رسانی کرده بلکه برخی از بسیجیان در پشت سنگر این روز‌ها سخت مشغول فعالیت و خدمت در عرصه سلامت مردم هستند به طوری که کارگران بسیجی با شیفت‌های ایثار، بار دیگر فداکاری را معنا کرده و برای تولید بیشتر همت کردند.

کارگران کارخانه لاستیک بارز کردستان یکی از بزرگترین تولید کننده لاستیک کشور با مشارکت در طرح شیفت ایثار به سهم خود در مسیر مبارزه با کرونا ایفای نقش کردند.

یکی از کار‌های دیگر بسیج کارگری بحث شیفت ایثار است که توسط پایگاه‌های بسیج کارگری در سراسر استان با همکاری بسیجیان به عنوان کمک به مجموعه‌ها و مراکز تولیدی در قالب گروه‌های جهادی فعال شده است.

در این راستا همزمان با سراسر کشور و به منظور لبیک به، ولی امر مسلمین در قالب مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه، رزمایش طرح شیفت ایثار در لاستیک بارز کردستان شهرستان دهگلان با حضور ۴۳۷ نفربسیجی این کارخانه برگزار شد.

سرهنگ دوم پاسدار صادق جمالی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ویژه بسیج کارگری در دوران کرونایی اجرای طرح ملی "شیفت ایثار" است گفت: طرح نهضت تعاون و احسان، به همت مومنانه کارگران سخت کوش، در شرکت‌ها و کارخانه‌های استان اجرا می‌شود و درآمد حاصل از طرح شیفت ایثار برای کمک به آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از بیماری ویروس کرونا اختصاص می‌یابد.

وی اظهار داشت: بسیج کارگری برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن و ارتقاء تفکر بسیجی در جامعه کارگری از تمام توان خود برای ارتقاء تولید و بهره وری استفاده می‌کند و کارگران در شیفت ایثار با کار کردن بدون هیچ چشم داشتی در حقیقت به اقتصاد کشور کمک می‌کنند که الگوی عملی روحیه جهادی در واقع همین شیفت ایثار است.


جمالی با اشاره به مجاهدت‌های کارگران، گفت: کارگران نقش اساسی و تعیین کننده در اقتصاد و تولید کشور دارند و به عنوان موثرترین نیرو‌های محرکه جامعه محسوب می‌شوند و بسیج کارگری همواره در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمنان و استکبار جهانی بوده است و در این جهت به اجرای برنامه‌های مختلفی می‌پردازد.



وی با بیان اینکه همواره کارگران جزء اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده‌اند، اما از طرف دیگر به خاطر روحیه ایثار و کار جهادی همیشه در حمایت از انقلاب پیشگام هستند گفت: این طرح به منظور احیای فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی در سنگر تولید و خدمت به نحو مطلوبی اجرایی شد.

طرح شیفت ایثار احیای فرهنگ ایثار واز خود گذشتگی در سنگر تولید است

فرزاد شمس فرماندار دهگلان در ادامه با بیان اینکه امروز باید روحیه جهادی کارگران را به عنوان یک الگوی والا در تمام اقشار جامعه بسط داد که الگوی عملی آن شیفت ایثار است گفت: هدف از اجرای طرح شیفت ایثار احیاء فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در سنگر تولید و خدمت است.

وی با بیان اینکه قشر کارگر با تولید مطلوب و با کیفیت، نقش تاثیرگذاری در تحقق شعار سال (جهش تولید) و ارتقاء بخش اقتصادی جامعه و سیاست‌های بخش اقتصاد کشور دارند گفت: دشمن امروز از دو جبهه اقتصادی و فرهنگی به انقلاب اسلامی حمله می‌کند که کارگران به عنوان خط مقدم این جنگ عظیم هستند.

فرماندار دهگلان ضمن انتقاد از سهل انگاری مدیریت شهستان در سنوات گذشته گفت: چرا باید کار گاه‌ها و واحد‌های تولیدی شهرستان آلان در این شرایط سخت اقتصادی تعطیل باشند پس تسهیلات برای ایجاد اشتغال کجا هزینه شده و دلیل این سهل انگاری و کم کاری را چه کسی باید جوابگو باشد.

وی افزود: در راستای بی توجهی به ایجاد اشتغال و تولید در شهرستان اگر عدم مدیریت است چرا مدیر عوض نمی‌شود و اگر عدم مواد اولیه است چرا تهیه نمی‌شود، زیرا با توجه به وجود ظرفیت موجود درشهرستان دهگلان اگر به نحو مطلوب از ظرفیت‌ها استفاده می‌شد آلان نباید یک نفر بیکار در شهرستان و استان وجود داشت.

شمس با اشاره به دغدغه مردم استان و شهرستان دهگلان که استخدام و بکار گیری نیروی بومی شهرستان و استان است از مدیریت کارخانه خواست که برای تامین نیرو انسانی کارخانه از نیروی بومی و برای حمل و نقل از کامیون‌ها شهرستان استفاده شود.

تولید روزانه کارخانه به ۱۷ هزار حلقه لاستیک با تلاش بی وقفه کارگران بسیجی

محمد عارف صادقی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج کارخانه لاستیک بارز در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۴۳۷ نفر از کارگران کارخانه عضو بسیج شده اند گفت: تا پایان سال از تعداد ۶۷۱ نفر باید ۵۰۰ نفرعضو بسیج شوند.

وی با بیان اینکه تولیدات این کارخانه با همت و تلاش بی وقفه کارگران نسبت به سال گذشته با افزایش صد درصدی روبه رو شده است و این همان نقش اساسی کارگر در توسعه اقتصادی کشور است گفت: در طرح ایثار این نیرو‌ها با همت و تلاش بی وقفه با ۶۵۰ نفرساعت ایثار باعث شدند تولید کارخانه روزانه از ۱۲ هزار حلقه تولید لاستیک به ۱۷ هزار حلقه در روز برسد که ۲۵ درصد لاستیک سواری ایران در این کارخانه تولید می‌شود.

وی با اشاره به تحریم ظالمانه گفت: در زمینه قطعات و در زمینه مواد اولیه مشکل داریم و با توجه به اینکه باید بخشی از مواد اولیه از خارج کشور تامین شود برای تهیه این مواد به خرید ارز نیاز داریم که تهیه ارز برای ما مشکل است و نیاز است استان و شهرستان در این راستا کمک حال این کارخانه باشند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج بارز کردستان در ادامه گفت: بارز کردستان نگین صنعت کردستان است وجای خوشحالی دارد که بتوانیم در مرحله دوم کمک مومنانه بار سنگین اقتصادی از دوش مردم برداریم

شیفت ایثار" طرحی است که در آن مازاد بر شیفت مصوب کاری توسط کارگران بسیجی در حوزه‌های مختلف از جمله مداومت کاری، جمع‌آوری ضایعات، جبران عقب ماندگی تولید و کمک به ساخت و ساز درون شرکت انجام می‌شود.

بسیج کارگری طی برهه‌های مختلف برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی و ارتقای تفکر بسیجی در جامعه کارگری همواره برنامه‌های مختلفی را اجرایی کرده و از تمام توان خود برای ارتقاء تولید و بهره‌وری بهره برده است.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار