خبرهای داغ:
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

حفظ نظام و اطاعت از رهبری بزرگ ترین معروف ها در جامعه است

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حفظ نظام اسلامی، وفاداری مردم نسبت به نظام و اطاعت از رهبری را بزرگترین معروف ها در جامعه دانست و گفت: اولویت مباحث فرهنگی را باید با نگاه امامین انقلاب تعریف کنیم که دچار افراط و تفریط نشویم.
کد خبر: ۹۲۶۳۶۷۱
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در نخستین نشست کمیته فرهنگ سازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ، گفت: شناخت فرهنگ موضوع مهمی است که در این زمینه باید نگاه ما به فرمایش امامین انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در باب اهمیت فرهنگ فرمودند: " فرهنگ مثل هوا است که جامعه به آن نیاز دارد" براساس فرمایش رهبری همانطور که انسان برای زنده ماندن به هوا و اکسیژن نیازمند است برای زنده بودن جامعه و بشر به فرهنگ نیاز است.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه شناخت فرهنگ به یک گفتمان واحد نیاز دارد، افزود: داشتن گفتمان واحد افراد جامعه در مباحث فرهنگی در اولویت قرار دارد لذا بایستی مباحث فرهنگی جامعه را بشناسیم و در این زمینه با یک گفتمان واحد عمل کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) تصریح کرد: اولویت مباحث فرهنگی را باید با نگاه امامین انقلاب تعریف کنیم تا در این زمینه دچار افراط و تفریط نشویم.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که مطالبه گری ما در عرصه فرهنگی بر چه پایه و اساس است که در چارچوب امام ولایت و رهبری حرکت کنیم و توجه شود تا از امام جامعه جلوتر حرکت نکنیم و یا عقب نمانیم.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه نوع مطالبه گری مهم است، افزود: گاهی مطالبات ما با فرهنگ دینی متفاوت است، لذا باید سعی شود تا در راستای آموزه‌های دین از مسئولین و جامعه مطالبه گری کنیم.

قائم مقام نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اسلام در مطالبه گری مسئله نصیحت را مورد تاکید قرار داده، بنابراین باید بر اساس فرهنگ دینی و اسلام در امر به معروف و نهی از منکر نگاه ما خیرخواهانه و نجات افراد باشد.

وی ادامه داد: در شرایط امروز که آسیب‌های اجتماعی جوانان ما را غرق در معصیت کرده؛ باید فرهنگ سازی شود که فرد بداند که با انجام امر به معروف و نهی از منکر به دنبال نجات او هستیم.
 
حجت الاسلام نوفرستی خاطر نشان کرد: نوع مطالبه گری ما بسیار مهم است چراکه در عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید شان مردم و مسئولین حفظ شود و آن‌ها بدانند که هدف نجات آنهاست.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) گفت: پیشرفت و پیشبرد برنامه‌های فرهنگی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ هماهنگی و همراهی تمام مجموعه‌ها و دستگاه‌ها را می‌طلبد بنابراین اگر هر مجموعه‌ و دستگاهی رسالت و تکالیف خود را به درستی انجام دهد کار‌ها به نحو مطلوب به سر انجام می‌رسد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: قطعا در پیشرفت امور فرهنگی با یک نگاه ولایی، مدبرانه، همدل، هماهنگ و هم افزا می‌توان نقش ایفا کرد.

وی با بیان اینکه جامعه اهل ایمان برای حفظ ارزش‌های خود به میدان می‌آید، افزود: حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروفی است که تاثیرگذاری زیادی در جهان دارد.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه وقتی صحبت از امر به معروف و نهی از منکر می‌شود مسئله حجاب و بد حجابی مطرح می‌شود، گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری اینها جزئی از امر به معروف و نهی از منکر است و حد نصاب این فریضه واجب، بالاتر از اینهاست.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) استان، حفظ نظام و انقلاب اسلامی، وفاداری مردم نسبت به نظام و اطاعت از رهبری را بزرگترین معروف‌ها در جامعه دانست.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها