خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات خراسان جنوبی خبر داد

اجرای شیفت ایثار در مرحله دوم نهضت کمک های مومنانه/ مشارکت 200 کارگر خراسان جنوبی در این طرح

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان جنوبی گفت: در راستای ابلاغ سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور؛ طرح شیفت ایثار در خراسان جنوبی به صورت محوری در کارخانه کویر تایر بیرجند، زغال سنگ پرورده طبس و نساجی فردوس با حضور 200 کارگر با نگاه به مرحله دوم نهضت کمک های مومنانه اجرا شد.
کد خبر: ۹۲۶۳۶۸۶
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

سرهنگ علی محمدی مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: برنامه شیفت ایثار یکی از برنامه های محوری سازمان بسیج کارگری است که هر سال در سطح واحدهای تولیدی استان اجرا می شود که امسال با رویکرد رزمایش کمک های مومنانه 14 مرداد در سراسر کشور برنامه ریزی جهت اجرای شیفت ایثار در کارخانجات و واحدهای تولیدی انجام شد.

وی عنوان کرد: به تبعیت ابلاغی که از سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور شد، در خراسان جنوبی به صورت محوری در کارخانه کویر تایر بیرجند، زغال سنگ پرورده طبس و نساجی فردوس با حضور 200 کارگر شیفت ایثار با نگاه به مرحله دوم نهضت کمک های مومنانه اجرا شد.

 مسئول بسیج کارگری استان با بیان اینکه سال گذشته این برنامه اجرا شد و امسال اولین اجرای برنامه شیفت ایثار است، افزود: در این برنامه با تأکید بر ایثار، کارگران به طور داوطلبانه بخشی از دستمزدشان را به  رزمایش کمک های مومنانه واگذار کردند و مدیران واحدهای تولیدی نیز بخشی از درآمد محصول خود را  تقدیم نیازمندان کردند.

 وی ادامه داد: همانطور که در مرحله اول رزمایش در واحدهای تولیدی کمک های خوبی جمع آوری شد، امیدواریم با ورود پررنگ تر مدیران واحدهای تولیدی در مرحله دوم نهضت کمک مومنانه نیز شاهد جمع آوری کمک های خوب نقدی و غیر نقدی باشیم.

محمدی خاطرنشان کرد:  در کارخانه کویر تایر بیرجند شیفت ایثار به صورت داوطلبانه با حضور برخی از کارگرانی که شیفت کاریشان نبود برگزار شد؛ که معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(علیه السلام) نیز در جمع کارگران حاضر شدند.

وی با اشاره به اینکه کارگران قشری هستند که بیشترین آسیب را از زمان شیوع کرونا دیدند، اظهار داشت: با توجه به اینکه رزمایش کمک های مومنانه در همه اقشار و نیز در کارخانجات اجرا می شود اصل را بر داوطلب بودن گذاشتیم و برخی از کارگران که تمکن مالی دارند در برنامه شیفت ایثار ورود پیدا می کنند.

 مسئول بسیج کارگری استان با بیان اینکه در مرحله اول رزمایش کمک های مومنانه برخی کارگران یک روز حقوق کاریشان را به رزمایش اختصاص دادند، گفت: ما علاوه بر جمع آوری کمک ها، شناسایی افراد نیازمند را نیز در برنامه داریم؛ به طور مثال در کارخانه ای که 50 خانوار کارگری آسیب دیده معیشتی شناسایی شدند کمک ها در وهله اول بین کارگران همان واحد تولیدی یا بین محلات و اقشار دیگر توزیع شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها