خبرهای داغ:
مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی در گفت و گو با " بسیج":

پیگیری مطالبات کارگران دغدغه بسیج کارگری/ ارتقای تولید و بهره وری راه برون رفت از بحران اقتصادی است

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان جنوبی،دغدغه بسیج کارگری در شرایط کنونی را پیگیری به موقع مطالبات کارگران دانست و گفت: بخش اعظمی از مشکلاتی که امروز گریبان گیر جامعه است بدلیل جدی نگرفتن اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۹۲۶۵۱۲۶
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
سرهنگ محمد محمدی مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دغدغه بسیج کارگری در شرایط کنونی را پیگیری به موقع مطالبات کارگران دانست و گفت: در وضعیت کنونی و بحران کرونا جامعه کارگری دچار آسیب‌های متفاوتی است.

وی با اشاره به مواجه شدن واحد‌های تولیدی با چالش‌های اقتصادی، گفت: بی ثباتی بازار تحت تاثیر قیمت ارز و دلار واحد‌های تولیدی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده که برخی مدیران واحد‌های تولیدی نیرو‌های خود را تعدیل یا پرداخت حقوق کارگران را به به تعویق انداختند.

محمدی، بخشی از مشکلات امروز واحد‌های تولیدی را ناشی از بحران بیماری کرونا در جامع دانست و عنوان کرد: نوسانات بازار، مشکل تامین مواد اولیه و فروش محصولات تولیدی باعث شده تا واحد تولیدی استان متضرر شوند و تنها اندک کارخانه‌هایی همچون کویر تایر بتوانند سر پا باشند.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان جنوبی اظهار داشت: با تعویق افتادن پرداخت حقوق کارگران زندگی و معیشت آن‌ها دچار مشکل می‌شود.

وی تصریح کرد: سعی ما به عنوان بسیج کارگری براین است تا ضمن رصد مشکلات حوزه کارگری با تعامل با بخش صنعت و معدن و اداره کار مطالبات این قشر را در کمیسیون‌ها مطرح کنیم تا با رفع این مشکلات؛ واحد‌های تولیدی را از حالت رکود خارج کنیم.

محمدی ادامه داد: یکی از این موارد کارخانه فولاد شهرستان خوسف بود که ۲۳۶ کارگر خود را اخراج کرده بود، اما با پیگیری‌های انجام شده ۶۰ کارگر به مجموعه برگشتند و مقرر شد تا بقیه کارگران نیز ظرف مدت یک ماه آینده به کار باز گردند.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان جنوبی با بیان اینکه به دنبال وصول مطالبات کارگران استان هستیم، گفت: خوشبختانه در استان معوقات و موضوع مهمی که بحران سازو موجب آسیب باشد نداریم و اندک مواردی که هست با پیگیری‌های انجام شده درصدد رفع آن‌ها هستیم.

وی بیان کرد: اعتقاد ما در بسیج کارگری براین است که اگر مسئولین از سال‌های قبل وظایف و مسئولیت‌های خود را به موقع و درست انجام می‌دادند و فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد و اشتغال را جدی می‌گرفتند امروز مشکلات جامعه خیلی کمتر از این‌ها بود.

محمدی خاطر نشان کرد: بخش اعظمی از مشکلات که گریبان گیر جامعه است بدلیل جدی نگرفتن اقتصاد مقاومتی است که اگر به موقع به آن عمل می‌شد، شاهد مشکلات امروز نبودیم.
 
مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن مکررا در حال توطئه برعلیه ما هستند، افزود: با وجود این تحریم‌ها اگر در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و نفت خام را از ردیف بودجه خارج کرده و بیشتر به سمت تولید حرکت می‌کردیم امروز کمتر با مشکل مواجه می‌شدیم.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از این شرایط تکیه بر توان داخلی و تخصص جوانان و خود باوری است، گفت: مطابق با فرمایش رهبر معظم انقلاب باید به سمت تولید و ارزش افزوده برویم و از خام فروشی پرهیز کنیم و محصولاتی تولید کنیم که برای کشور ارزآوری داشته باشیم.
 
مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر تولید داخلی خود را باور کنیم در هر شرایطی و زمانی دشمن هر گونه توطئه بریزد منجر به شکست می‌شود.
 
محمدی افزود: با تدبیر مسئولین ارتقا تولید و بهره وری بیشتر از این بحران‌ها عبور خواهیم کرد و با بهبود شرایط و کاهش بیماری کرونا انشاء الله شاهد تحرک و پویایی بیشتر در جامعه باشیم.
 
وی با تاکید بر اینکه ثبات بازار به تولید بیشتر کمک می‌کند، خاطر نشان کرد: اگر میان قیمت مواد اولیه و قیمت فروش محصولات تولیدی تعادل و توازن برقرارشود و ارز و پول ملی ثبات داشته باشد واحد‌های تولیدی در تولید بیشتر محصول و رفع بحران‌ها موفق‌تر خواهند بود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار