خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج کارگری خراسان جنوبی در گفت و گو با «بسیج»:

واردات بی رویه کالا باعث توقف و کند شدن چرخه تولید داخلی می شود

مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی گفت: بسیاری از کالاهای وارداتی به کشور غیر ضروری و بی کیفیت تر از مشابه داخلی است و اگر جلوی واردات بی رویه این گونه کالاها گرفته نشود، ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می کند.
کد خبر: ۹۲۴۵۹۶۹
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

سرهنگ محمد محمدی مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار بسیج کارگری خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری سال 99 با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: جامعه بسیج کارگری در کشور و استان بر خود لازم دانسته با حمایت های بیش از پیش از واحدهای تولیدی، کارخانجات و هر آنچه باعث رشد تولیدات کشور می شود، در تحقق شعار سال گام بلندی بردارد.

محمدی با بیان اینکه دشمن سعی دارد تا با تعطیلی و لنگ ماندن چرخه تولید کشور به اقتصاد ما ضربه وارد کند، افزود: بسیج کارگری سعی می کند تا با رفع مشکلات چرخه اداری و موانع پیشرو تولیدکنندگان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ساز و کارهایی فراهم شود که با تسهیل شرایط تولید، مدیر واحد تولیدی بتواند راندمان تولید را بالا ببرد و بهره وری بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیگیری بیمه بیکاری کارگران از اولویت های کاری بسیج کارگری است، گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی به دلیل بیماری کرونا که باعث شد معیشت بسیاری از کارگران دچار مشکل شود، بسیج کارگری استان سعی کرده تا با ارائه کمک هایی در زمینه حقوق، توزیع بسته های کمک معیشتی در میان کارگران  از این قشر زحمتکش جامعه حمایت کند.  

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان جنوبی اظهار داشت: با حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان می توان علاوه بر بالا بردن تولید و رسیدن به جهش تولید دشمن را نیز مایوس کرد.

وی توجه به بحث کمی و کیفی کالا در رونق چرخه تولید را بسیار ضروری دانست و افزود: برخی از کالا های که وارد می شود شاید نمونه داخلی نداشته و یا کم کیفیت باشد اما غالب کالاهای وارداتی از جمله تایر و قطعاتی از این قبیل نمونه های تولیدی بسیار خوبی در داخل دارد که واردات بی رویه این کالاها قطعا ضربه سنگینی به تولید و اقتصاد کشور وارد می کند.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه بازار از وجود کالاهای بی کیفیت  وارداتی اشباع شده، افزود: دولت موظف است جلوی این واردات غیر ضروری و بعضا مخرب را بگیرد.

طرح های حمایتی بسیج کارگری بستر لازم برای کمک به تولید ملی و تولید کنندگان است

محمدی با اشاره به وجود طرح های "حاتم" و "شهید برونسی" در حمایت از کارگران و تولد ملی، عنوان کرد: تمام تلاش بسیج کارگری بر این است تا تولید کنندگان بتوانند محصولات تولیدی خود را معرفی کنند چراکه امکان دارد بسیاری از کارگاه های تولیدی توان معرفی محصول خود را نداشته باشند.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان جنوبی گفت: بسیج کاری سعی می کند تا محصولات تولیدی که ناشناخته است به بازار و مردم معرفی کند و با تبادل محصول با استان های هم جوار مانع از پرداخت هزینه و کرایه حمل از استان های دور دست شویم.

وی با اشاره به طرح "ایران یار"  در بسیج کارگری، گفت: در این طرح مدیران واحدهای تولیدی با حضور در مدارس با معرفی محصولات و شرایط تولید به دانش آموزان و فراهم کردن زمینه بازدید دانش آموزان از واحدهای تولیدی باعث آشنایی و ایجاد انگیزه تولید در دانش آموزان می شوند.

محمدی با اشاره به برگزاری طرح هایی همچون "شیفت ایثار" در سال گذشته در مجموعه بسیج کارگری ، افزود: با توجه به مشکلات واحدهای تولیدی در این طرح کارگران به صورت خود جوش کارهای بر زمین مانده واحدهای تولیدی از نظافت گرفته تا هر مشکلی در خط تولید باشد را انجام می دهند، لذا با این طرح با همت خود کارگران علاوه بر کمک به مدیر کارگاه تولیدی بستر کار و تولید بیشتر برایشان فراهم می شود.

وی با بیان اینکه حقوق و دستمزد امروز کارگران پاسخگو نیازها و معیشت آنها نیست، اظهار داشت:  با توجه به تورم سال گذشته و امسال حقوق مصوب کارگران در سال 99 نمی تواند نیازهای معیشتی و زندگی آنها را تامین کند و این امر مورد اعتراض این قشر است.

 مسئول بسیج کارگری و کارخانجات خراسان جنوبی بیان کرد: برای رسیدن به تولید مطلوب و جهش تولید باید ابتدا بازار را سر و سامان دهیم و جلوی واردات بی رویه کالا به کشور که به اقتصاد ضربه می زند گرفته شود، برای تحقق این امر باید متولیان امر با حمایت از تولید کنندگان و رفع موانع و مشکلات پیشروی آنها به جهش تولید کمک کنند.

محمدی، عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تولید برای تحقق جهش تولید را بر تمامی فعالان عرصه تولید ضروی دانست و ادامه داد: عمل به فرمایشات رهبری نباید تنها در کمیسیون ها و جلسات باشد بلکه باید همگان به صورت کارشناسی شده و کار میدانی و عملی  به صحنه تولید وارد شوند و با مقابله با واردات بی رویه کالا به کشور و حمایت از تولید داخلی باعث ایجاد و افزایش انگیزه تولید کنندگان  در داخل شوند.

وی با بیان اینکه در مقطع فعلی عزم جدی برای تولید دیده نمی شود، افزود: بسیج کارگری استان در شرایط شیوع  بیماری کرونا تلاش کرد تا ضمن جلوگیری از ازدحام و شلوغی و حفظ سلامت کارگران با ضد عفونی کردن واحدهای تولیدی، تولید تعطیل نشود.

مسئول بسیج کارگری و کارخانجات استان عنوان کرد: در راستا مقابله با بیماری کرونا بسیاری از کارخانجات استان که مواد شوینده تولید می کردند از جمله کارخانه تیرک در قاین خط تولید خود را به تولید مواد ضد عفونی کننده تغییر دادند و با تامین نیاز استان به این گونه اقلام کمک های قابل توجهی به کشور کردند.

محمدی با اشاره به استفاده از ظرفیت حداکثری کارخانجات استان در تولید ماسک و مواد شوینده در این مدت، گفت: یکی دیگر از اقدامات چشمگیر واحدهای تولیدی استان در ایام بیماری کرونا جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی در میان کارگران بود.

وی بیان کرد: باید انگیزه کار و تولید در کشور و در صنعت وجود داشته باشد و تولید کننده احساس نکند که اگر سرمایه خود را وارد بازار کاذب سکه و خودرو می کرد سود بیشتری می برد بنابراین لازم است تا مسئولین مربوطه از اتاق های خود خارج شود و با حضور در کف بازار و بازدید مکرر از کارگاه های و واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکلات تولیدکنندگان آشنا و با رفع موانع و حمایت از کارگران باعث دلگرمی آنها و افزایش تولید کشور شوند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار