پیراستگی مکتب اسلام از تحریف نمونه جلوه های عظمت علمی امام هادی(ع) بود

صبح امروز حجت الاسلام اسدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دیلم ویژگی اصلی امام هادی در دوران خفقان عباسی را مبارزه با تحریف و تفکر باطل و پیراستگی مکتب اصیل اسلام از اینگونه تفکرات دانست.
کد خبر: ۹۲۶۳۷۵۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
پیراستگی مکتب اسلام از تحریف از جلوه های عظمت علمی امام هادی(ع) بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه دیلم در مراسم جشن ولادت با سعادت امام هادی علیه السلام این عید سعید را خدمت همه مسلمانان جهان و کارکنان ناحیه تبریک گفت.


وی گفت: امام ابوالحسن على النقى الهادى» (علیه السلام) پیشواى دهم شیعیان، در نیمه ذیحجه سال ۲۱۲ هجرى در اطراف مدینه در محلى به نام «صریا» به دنیا آمد. پدرش پیشواى نهم، امام جواد (علیه السلام) و مادرش بانوى گرامى سمانه است که کنیزى با فضیلت و تقوا بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه دیلم اظهار داشت: مشهورترین القاب امام دهم، «نقى» و «هادى» است، و به آن حضرت «ابوالحسن الثالث» نیز مى گویند.

حجت الاسلام اسدی در ادامه بیان کرد: امام هادى (علیه السلام) در سال ۲۲۰ هجرى پس از شهادت پدر گرامیش به امامت رسید و در این هنگام هشت ساله بود. مدت امامت آن بزرگوار ۳۳ سال و عمر شریفش ۴۱ سال و چند ماه بود و در سال ۲۵۴ در شهر سامراء به شهادت رسید.

وی افزود: در عصر امام هادى (علیه السلام) مکاتب عقیدتى متعددى همچون «معتزله» و «اشاعره» رواج یافته و آراء و نظریات کلامى فراوانى در جامعه اسلامى پدید آمده بود و بازار مباحثى همچون جبر، تفویض، امکان یا عدم امکان رؤیت خدا، جسمیت خدا، و امثال این‌ها بسیار داغ بود.

اسدی ادامه داد: از این رو گاه امام در برابر سؤال‌هایى قرار مى گرفت که پیدا بود از این گونه آراء و نظریات سرچشمه گرفته است. نفوذ آراء و نظریات باطل از این راه در محافل شیعه، ضرورت هدایت و رهبرى فکرى شیعیان را از سوى امام شدت مى بخشید.

سخنران این مراسم اذعان کرد: از این رو پیشواى دهم طى مناظرات و مکاتبات خود، به یکپارگی مکاتب و آراء و نظریات باطل همچون جبرگرائى و جسمیت خدا و... را با استدلال‌هاى روشن و قاطع اثبات مى نمود و مکتب اصیل اسلام را پیراسته از هر گونه تحریف و تفکر باطل، به جامعه عرضه مى کرد، و این یکى از جلوه هاى عظمت علمى آن بزرگوار بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) گفت: مطالعه و برسى حیات علمى امام نشان مى دهد که اکثر مناظرات امام هادى (علیه السلام) پیرامون این گونه موضوعات کلامى بوده و روایات متعددى از آن حضرت در این زمینه نقل شده است که برترى مبانى اعتقادى شیعه را به روشنى ثابت مى کند.

وی افزود: به عنوان نمونه مى توان از نامه مفصل امام یاد کرد که در پاسخ سؤال مردم اهواز درباره موضوع «جبر» و «تفویض» نگاشته و طى آن با بیان روشن و استلال قاطع، نظریه درست را که نه جبر است و نه تفویض، اثبات کرده است.

پایان خبر/
ارسال نظرات