خبرهای داغ:
رییس بسیج مداحان استان قزوین:

تابع دستورات ستادپیشگیری کرونا هستیم/هیأت ها باید به رعایت پروتکل های بهداشتی متعهد باشند

رئیس بسیج مداحان استان قزوین گفت: همه تابع دستورات ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا هستیم و هیت ها پس از تبت نام در سایت طوبی برای برگزاری مراسم تعهدات را بر مبنای پروتکل اجرا نمایند.
کد خبر: ۹۲۶۳۹۹۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

سرهنگ پاسدار عقیل محمدی در خصوص وضعیت و برنامه های عزاداری دهه محرم گفت: با  توجه به وضعیت کرونا هیت اندیشه ورز بسیج مداحان استان جلساتی با نخبگان برگزار شد. یکی از محورهای جلسه مراقبت از هنجار شکنی احتمالی و دستان پشت پرده مورد بحث قرار گرفت.

 

وی افزود: مراقبت از عزاداری و اجرای صحیح طبق مبانی و فقه شیعه از مهمترین کارهای صورت گرفته است. ابتدا تصمیم برای برگزاری مراسم گرفته شد و با اعلان رهبر انقلاب نسبت به تبعیت از ستاد پیشگیری از کرونا بسیج مداحان طی بیانیه فصل الخطاب بودن کلام رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دادند. 

 

این مسوول اضافه کرد: جلساتی را با رییس سازمان تبلیغات ترتیب داده شد تا نسبت به نحوه برگزاری مراسم اقدام شود. جلسات متعددی با مداحان داشتیم و نحوه رعایت پروتکل بهداشتی مورد بررسی قرار گرفت و حجت الاسلام زهرایی رییس سازمان تبلیغات و دبیر ستاد عزاداری محرم دغدغه مداحان را شنیدند.تاکید همگان بر رعایت پروتکل و تبعیت از ستادپیشگیری از کرونا بود.

 

محمدی تصریح کرد: به دلیل احتمال وضعیت ناپایدار بیماری کرونا و رعایت پروتکل بهداشتی انتظار می رود که فضا سازی شهری پر رنگ تر از سالهای گذشته انجام شود تا نماد عینی شهر با دهه محرم هم خوانی داشته باشد.

 

وی افزود: پیشنهادهایی برای برگزاری مراسم داده شده که در فضاهای بسته و  با جمعیت کم  انجام شود که بتوان پروتکل بهداشتی را رعایت کردزمان عزاداری کمتر و دسته جات با فواصل رعایت شود.

 

رئیس بسیج مداحان استان قزوین گفت:شنبه آینده دبیر ستاد محرم جلساتی را با علوم پزشکی و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا خواهند داشت و تصمیم نهایی و مجوز از ستاد پیشگیری گرفته  و همه مطیع خواهیم بود و هیچ اقدامی را بر خلاف تصمیم ستاد حق نداردانجام دهند.

 

محمدی در پایان گفت: هیت ها در سایت طوبی باید ثبت نام کنند و تعهداتی را طبق دستور ستاد پیشگیری کرونا بدهند تا مراقبت لازم صورت گیرد در غیر اینصورت اجازه فعالیت به آنها داده نمی شود.همه مداحان و بسیج مداحان تابع دستورات ستاد پیشگیری هستند و کلام رهبری را فصل الخطاب می دانند.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار