رسانه‌ها در خنثی کردن توطئه دشمنان نقش مهمی دارند

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در خنثی کردن توطئه دشمنان گفت: خبرنگاران وظیفه دارند به مردم کشور و جامعه آگاهی‌های لازم را بدهند.
کد خبر: ۹۲۶۴۳۲۰
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مازندرانی ضمن گرامی داشت شهدای عرصه خبرنگاری خاصه شهید «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه، یاران راستین اهل قلم هستند که عمر خود را در میدان اطلاع رسانی و آگاه سازی اذهان جامعه صرف کرده و در این راه دشوار، همه زحمات را به جان می خرند.

وی گفت: اهمیت خبر و خبرنگاری به اندازه‌ای است که در قرآن کریم یک سوره به نام نبأ یعنی خبر و یک سوره نیز به نام قلم اختصاص یافته است و این دو سوره در قرآن خود بر اهمیت قلم و کتابت و مقام والای صاحبان قلم نزد خداوند صحه می‌گذارد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان در بخش دیگری به رسالت مطبوعات و رسانه‌ها اشاره و گفت: نقش مهم مطبوعات در کشورها منعکس کردن آرمان‌های ملت است و باید در مسیر ملت که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است حرکت کنند و آنچه که ملت می‌خواهند بنویسند، نه آنچه که برخلاف مسیر ملت است.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی افزود: از نگاه مقام معظم رهبری، دست اندرکاران مطبوعات باید نسبت به عموم مسائل زندگی و تحولات اجتماعی دارای معرفت، روشن‌بینی و قدرت تشخیص و روشن‌فکری بیشتری در مقایسه با دیگران باشند و بر همین اساس وظیفه دارند به مردم کشور و جامعه آگاهی‌های لازم را بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل سازنده پلیس و خبرنگاران اشاره کرد و بیان داشت: خبرنگاران یکی از مهم‌ترین قشرهایی هستند که به صورت دائم با نیروی انتظامی ارتباط داشته و انعکاس دهنده خدمات و اقدامات این نیرو هستند و بدون شک زحمات خبرنگاران در اطلاع رسانی دقیق موضوعات پلیسی، رسیدن پلیس به هدف برقراری نظم و امنیت و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی را آسان‌تر می‌کند و این دو قشر زحمت کش توانسته اند در تمام سال‌های همکاری خود، همچون حلقه‌های یک زنجیر، آرامش و آسایش را برای جامعه به ارمغان آورند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان افزود: امروزه خیل بیشماری از صاحب نظران مسائل امنیتی و انتظامی بر این عقیده اند که باید به جستجوی راهکارها و ابزارهایی برای بهره برداری از توانمندی‌ها و خلاقیت‌های موجود در جامعه برای کاهش احساس نا امنی به تبع آن حاکم ساختن نظم و ثبات امنیت اجتماعی پرداخت و در این میان یکی از ابزارهای مناسب در این خصوص، استفاده از ظرفیت رسانه و کارکردهای مفید و مؤثر آن است که از این منظر به کمک رسانه‌ها و جامعه خبرنگاران می‌توان تشکل‌های مردمی و آحاد مردم را به سمت مشارکت در تولید و حفظ امنیت کشور سوق داد.

وی همچنین به حمایت و پشتیبانی رسانه‌ها از پلیس اشاره کرد و بیان داشت: حمایت و پشتیبانی رسانه‌ها قطعاً به اقدامات پلیس در جامعه مشروعیت و مقبولیت می بخشد و بیش از پیش اطمینان و اعتماد مردم به پلیس را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر اقتدار پلیس در جامعه را محقق می‌سازد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان به فتنه انگیزی دشمنان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: این روزها میدان نبرد تغییر شکل داده و ذهن مردم، عرصه‌ای برای فتنه انگیزی دشمنان شده است تا با مسموم کردن آن و غبار آلود کردن فضای جامعه، اهداف پلید خود را دنبال کنند و دشمنان این مرز و بوم از طریق رسانه‌های خود سالانه میلیاردها دلار هزینه صرف می‌کنند تا کشور و نظام جمهوری اسلامی را به چالش کشیده و علیه دستاوردها و پیروزی‌های مکرر آن سمپاشی کنند، در چنین فضایی است که نقش اصحاب رسانه در خنثی کردن توطئه دشمنان برجسته شده و اطلاع رسانی دقیق آنها و روشن کردن اذهان مردم به واقعیات می‌تواند در این امر کارگشا باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار