خبرهای داغ:
معاون سوادآموزی استان همدان:

یکی از برنامه‌های مهم معاونت سوادآموزی در سال جدید آموزش به روش خودآموز است

معاون سوادآموزی استان همدان بر استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان و مدیران مدارس برای شناسایی و جذب افراد بیسواد تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم معاونت سوادآموزی استان در سال جدید آموزش به روش خودآموز است.
کد خبر: ۹۲۶۴۳۸۴
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

یکی از برنامه‌های مهم معاونت سوادآموزی در سال جدید آموزش به روش خودآموز استبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، معصومه خدابنده‌لو در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی شهرستان نهاوند از اداره سوادآموزی نهاوند به عنوان یکی از موفق‌ترین ادارات سوادآموزی در سطح استان همدان یاد کرد و اظهار داشت: انصافاً برنامه‌های سوادآموزی استان، در سریع‌ترین زمان و با دقت حداکثری در سطح شهرستان نهاوند اجرا می‌شود و این نشان از تلاش‌های بی‌شائبه‌ مسئولین سوادآموزی شهرستان و حمایت‌ها و همدلی‌های مدیر اداره و اعضای کارگروه بهبود کیفیت دارد.

وی افزود: اداره سوادآموزی نهاوند در شناسایی، جذب و نگه‌داشت و همچنین برگزاری امتحانات سوادآموزی، عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشته است و امید داریم این عملکردِ موفق با قدرت ادامه داشته باشد.

معاون سوادآموزی استان همدان با اشاره به مشکلاتی که به واسطه‌ شیوع ویروس کرونا به‌وجود آمده است، بیان داشت: در راستای اجرای هر برنامه‌ای مشکلاتی وجود دارد و این مشکلات طبیعی است؛ اما مشکلاتی که ما امسال با آن روبه‌رو هستیم از جنس مشکلات سال‌های قبل نیست؛ بنابراین در سال پیش‌رو باید با تدابیر ویژه‌ای برنامه‌ها را پیش ببریم.

وی افزود: در سال گذشته سوادآموزان بخشی از آموزش‌ها را به صورت حضوری و بخشی را از طریق فضای مجازی دریافت کردند و با زحمات زیادی که آموزش‌دهندگان در این زمینه متحمل شدند، سوادآموزان را به امتحانات پایانی رساندند؛ اما امسال باید به گونه‌ای عمل شود که از همان ابتدا به صورت بسیار جدی آموزش‌ها از طریق فضای مجازی دنبال شود؛ هرچند که کاملاً آگاه هستیم که در این زمینه با موانع بسیار زیادی روبرو خواهیم بود.

خدابنده‌لو همچنین بر استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان و مدیران مدارس برای شناسایی و جذب افراد بیسواد تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم معاونت سوادآموزی استان در سال جدید آموزش به روش خودآموز است.

وی خاطرنشان کرد: در این روش افراد بیسواد می‌توانند به کمک یکی از افراد باسوادی که در منزل حضور دارند آموزش‌ها را دریافت کنند و در آزمون پایانی شرکت کنند.

معاون سوادآموزی استان همدان با اشاره به عملکرد بسیار خوب مرکز یادگیری محلی شهرستان نهاوند، تاکید کرد: امیدواریم که در سال تحصیلی پیش‌رو شاهد افتتاح دومین مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در شهرستان نهاوند باشیم.

رئیس اداره سنجش و ارزیابی سوادآموزی استان همدان نیز با تشکر از فعالیت‌های اداره سوادآموزی شهرستان نهاوند بیان داشت: آقای سوری رئیس اداره سوادآموزی نهاوند از مدیران موفق ما در سطح استان هستند و با جرات می توان گفت که بعد از ورود ایشان به اداره سوادآموزی نهاوند شاهد رشد بسیار خوب شهرستان نهاوند در حوزه‌های مختلف سوادآموزی هستیم و آمار جذب، نگه‌داشت و قبولی شهرستان نسبت به میانگین استانی بالاتر و در سطح بسیار عالی قرار گرفته است.

توسلی با بیان اینکه کارگروه بهبود شهرستان نهاوند نیز از بهترین کارگروه ها در سطح استان است، ادامه داد: امیدواریم که روند رو به رشد سوادآموزی نهاوند همچنان با قدرت ادامه داشته باشد و با همدلی و همکاری بخش‌های مختلف اداره، در آینده‌ای نزدیک شاهد ریشه‌کنی بی‌سوادی در سطح شهرستان نهاوند باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات