خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جلفا:

عمل به خطبه غدیر حلال مشکلات جهان اسلام است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جلفا عمل به خطبه غدیر را حلال مشکلات جهان اسلام عنوان کرد.
کد خبر: ۹۲۶۴۳۹۰
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی صمددوخت در جلسه شورای دفتر نمایندگی سپاه جلفا گفت: غدیر نقطه عطفی در تاریخ بشر است که اگر از اسلام تنها همین خطبه غدیر برای ما مانده باشد و به آن عمل کنیم، همه مشکلات جهان اسلام حل خواهد شد.

وی افزود: عید غدیر به منزله عید بزرگ شیعیان و اعلام امامت حضرت علی(ع) را باید حقیقتا بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین عید در جهان دانست چراکه با اعلام ولایت، اسلام بطور کامل ابلاغ شد و بعد از آن روز هیچ بهانه و حجتی برای مردم در طول تاریخ باقی نماند که بگویند حق را ندیدیم و نشناختیم و پیام حق و اسلام ابلاغ شده و امام و پیشوا در جهت یکتاپرستی و وحدانیت، برای کل جهانیان معرفی شد.

حجت الاسلام صمددوخت خاطرنشان کرد : عید قربان از آن جهت که عید ایثار، عبودیت و تسلیم است، روز بسیار مهمی برای مسلمانان است ولی از هیچ کدام این اعیاد، تعبیر به عید الله الاکبر نشده است ولی در مورد غدیر این تعبیر بیان شده است چراکه عنصر ولایت، رکن اصلی قبولی همه عبادات است.

وی اتحاد و وحدت را مهم‌ترين پيام واقعه غدير عنوان و بیان کرد: در غديرخم بود كه جايگاه ويژه ولايت تبيين شد و پيامبر اكرم(ص) با واقعه غدير اتحاد و وحدت را در جامعه ايجاد كرده و مردم هم پی بردند كه نبايد ولايت را تنها بگذارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در پایان سخنان خود اشاره به شرایط امروز جامعه تصریح کرد : جوانان غیرتمند و انقلابی ایران اسلامی در مقاطع مختلف این نظام،  پایبندی به فرهنگ جهاد و ایثار را به خوبی نشان دادند و در مقاطع مختلف به شکل‌های گوناگون از جمله جهاد نظامی، جهاد سازندگی ، جهاد فرهنگی، جهاد علمی و امروز هم جهاد پزشکی، سلامت و مواسات نقش آفرینی می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها