دبیر ستاد بنیاد بین المللی غدیر هشترود خبر داد

اطعام بیش از دوهزارنفر هشترودی در روز عید غدیر

دبیر ستاد بنیاد بین المللی غدیر هشترود از اطعام بیش از دوهزارنفر به مناسبت روز عید غدیرخم در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۴۳۹۲
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن امیرنژاد در جمع خبرنگاران گفت: علاوه بر ذبح قربانی و توزیع بسته های معیشتی در قالب کمک مومنانه در طول دهه امامت و ولایت، بسته های غدایی گرم نیز در روز عید غدیر با مشارکت خیرین در بین نیازمندان توزیع می شود.

وی افزود: اهميت و ارزش اطعام مساكين و نيازمندان  همين بس كه در وصف اهل بيت(ع) در سوره الانسان خداوند آن ها را به سبب همين اطعام چنان ميستايد و بزرگ ميشمارد كه ميتوان فراتر از آن را تصور و تصوير كرد.

حجت الاسلام امیرنژاد اضافه کرد: اطعام در آموزههاي قرآني، سنت پيامبران بوده است و در آيات قرآني براي مثال از اطعام حضرت ابراهيم(ع) سخن به ميان آورده است كه آن حضرت گوشت قرباني را به فقيران بينوا ميداد.

اطعام بیش از دوهزارنفر هشترودی در روز عید غدیر

دبیر ستاد بنیاد بین المللی هشترود با اشاره به آثار و كاركردهای اطعام  بیان کرد: اطعام به نيازمندان موجب افزايش همبستگي ميان افراد جامعه شده و همدلي و محبت را در ميان آن ها گسترش داده و زمينههاي همكاري را فراهم ميآورد و از مهمترين روشهاي رهايي جامعه از گرسنگي و فقر است چراکه در آيات قرآن سخن از مساكين است كه باید به آن ها توجه شود.

حجت الاسلام امیرنژاد اظهارداشت: غدیر به معنای آزادی، عدالت و مردمسالاری دینی است و در آن شاخصهای مدیر اسلامی تبیین میشود، اگر غدیر را بشناسیم راه را گم نمیکنیم و مهمترین پیام غدیر برای مردم ما این است که ولایتپذیر باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار