آزادی ۱۱۰ زندانی جرائم غیر عمد کهگیلویه و بویراحمد همزمان با عید غدیر

در روز عید الله الاکبر عید غدیرخم و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده تیپ 48 فتح و جمعی از مسئولان در آیینی ۱۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند.
کد خبر: ۹۲۶۴۴۶۱
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, همزمان با عید ولایت آزادی ۱۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با حضور نماینده ولی فقیه، مقامات ارشد قضایی و اجرایی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان با حفظ پروتکل های بهداشتی در گلزار مطهر شهدای شهر یاسوج برگزار شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با تبریک این روز و گرامیداشت روز خبرنگار با اشاره به اینکه سازمان زندان‌ها در کنار نگهداری از زندانیان وظایف مهمی از جمله بازپروری مجرمان و باز اجتماعی شدن آن‌ها را بر عهده دارد گفت: تلاش می‌شود با برگزاری کلاس‌های احکام، حرفه‌آموزی و خدمات بهداشتی و درمانی زمینه فراهم شود که زندانی از گذشته خودش پشیمان شود.

اسماعیل جمیاری در خصوص آزادی این تعداد از زندانیان اضافه کرد: ۱۵ روز پیش سازمان زندان‌ها با همکاری بنیاد مستغصعفان مبلغی برای آزادی زندانیان اختصاص داد و مقام معظم رهبری موافق کردند که ۵۰ میلیارد تومان از منابع بنیاد مستضعفان برداشت و صرف آزادی زندانیان شود بنابراین ما لیست زندانیان مشمول در استان را آماده کردیم.

 وی بیان کرد: ۱۱۰ زندانی جرائم غیرعمد مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان بدهی داشتند که ۹۰ میلیارد تومان از شکات رضایت گرفتیم و وظیفه دارم از همه آن‌ها تشکر کنم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات ارزان قیمت بانکی و نقدینگی افراد بود و بنابراین ما در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد توانستیم از مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور ۳ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان را جذب کنیم تا در این روز عید زمینه آزادی ۱۱۰نفر فراهم شود و کاری کم‌نظیر و بی‌نظیر را در کشور و استان رقم بزنیم.

اسماعیل جمیاری با بیان اینکه همه مراکز بهداشتی به کمک زندان‌های استان بیایند، افزود: تعدادی از زندانیان دارای جرائم غیرعمد هستند که ناخواسته وارد زندان شده اند به این دلیل از خیران تقاضا داریم به یاری ستاد دیه و زندانیان بیایند و گذشت کنند تا زمینه آزادی این افراد فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تامین معیشت خانواده زندانیان از دغدغه‌های مسئولان و سازمان زندان‌ها است، ادامه داد: خانواده زندانیان هیچ نقشی در ارتکاب جرم ندارند و برای معیشت دچار مشکل هستند هر چند کمیته امداد در کنار ما است، اما شاید کمیته امداد نتواند نیاز‌های همه این خانواده‌ها را به تنهایی تامین کند.

وی افزود: با انجام اقدامات پیشگیرانه در سطح زندان‌های استان با وجود شیوع ویروس کرونا خوشبختانه تا این لحظه یک مورد ابتلا به این ویروس در زندان‌های استان گزارش نشده است.

فرانده تیپ 48 فتح  استان نیز در این آیین گفت: امروز دل انسانهای مؤمن، شهدا و افلاکیان و زمینیان به همین واسطه آزادی این زندانیان جرائم غیر عمد استان شاد شد.

سردار حسن حکمتیان به تبعات منفی زندان برای خانوداه زندانی و اجتماع اشاره کرد و گفت: با برگزاری چنین برنامه های باید آمار زندانیان را کاهش داد و کسانی که به دلیل جرایم غیر عمد در زندان هستند را آزاد کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات