کارشناس سیاسی در گفتگو با بسیج:

ولایی بودن را باید در عمل اثبات کرد

حجت الاسلام رضایی، شرط ولایی بودن را عمل به دستورات ولی امر مسلمین با تلاش جهادی و روحیه انقلابی دانست.
کد خبر: ۹۲۶۴۶۳۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مسلم رضایی در گفتگو با خبرنگار افتخاری بسیج پیرامون موضوع عید امامت و ولایت، گفت: عید غدیر، بیانگر مهمترین موضوع در زندگی اجتماعی ما یعنی موضوع ولایت و رهبری یک جامعه است.

وی افزود: در تاریخ اسلام دو حادثه مهم و بزرگ خودنمایی می کند که شامل رسالت و امامت می شود، رسالت که با نزول وحی بر قلب مبارک پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) آغاز شد و دومین حادثه غدیر بود که امامت را به وجود آورد.

کارشناس مسایل سیاسی خاطرنشان کرد: امامت در حقیقت ادامه رسالت بود، یعنی روز غدیر به اندازه ای اهمیت دارد که روز بعثت در رسالت پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) حائز اهمیت است و به همین دلیل بود که به پیامبر وحی شد، که اگر مسئله امامت بعد از تو حل نشود رسالتت ناتمام مانده است و این امر بیانگر موضوع اهمیت امامت و ولایت بعد از نبوت است، اما متاسفانه حكمت عید غدیر در جهان درک نشد و منجر به این شد که واقعه عاشورا اتفاق بیفتد و ائمه ما یکی پس از دیگری شهید شوند وگرنه اكنون امام زمان (عج) از نظر مردم غایب نبود .

وی گفت: مسئله ولایت مسئله ای است که هیچ اجتماعی در هیچ شرایطی نمی تواند از آن بی نیاز باشد و هر انسانی با ذهن عادی خود نیازمندی جامعه را به وجود ولایت و رهبر درک می نماید. وقتى براى یك ملت قضیه‌ى ولایت و حكومت حل شود آن هم به شكلى كه در غدیرخم حل شد، حقیقتاً آن روز براى آن ملت عید است.

وی در پایان تاکید کرد: امروز ولی امر زمان ما رهبر معظم انقلاب اسلامی در غیاب حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است، لذا پیروی از دستورات ایشان بر تمامی ما واجب است؛ اما مسئولان باید توجه داشته باشند که ولایت پذیری به حرف نیست، بلکه به عمل است.

رضایی تصریح کرد: فقط با حرف و نشستن در صف اول مجالس بیت رهبری نمی توان مدعی ولایت پذیری بود، بلکه باید در عمل با تلاش جهادی و روحیه انقلابی به دستورات ولی امر عمل کنیم تا ولایی باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار