خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئله جانشینی پیامبر اسلام به قدری مهم است که انکار مسئله غدیرخم به منزله ناقص دانستن دین اسلام است.
کد خبر: ۹۲۶۴۶۵۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیچ از ارومیه حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در برنامه میعادگاه آدینه، اظهار داشت: انکار مسئله غدیرخم به منزله ناقص دانستن دین اسلام است.

وی تصریح کرد: مسئله جانشینی پیامبر اسلام به قدری مهم است که انکار مسئله غدیرخم به این مفهوم است که انسان بر این معتقد باشد که پیامبر و قرآن، دینی ناقص از جانب خداوند برای بشریت آورده و دین خداوند ناقص است چرا که دینی که بر خوابیدن، بیدار شدن، لباس پوشیدن و تمام مباحث ریز و درشت زندگی انسان قانون و توصیه داشته باشد اما در مسئله مهمی چون جانشینی پیامبر اسلام برنامه‌ای نداشته باشد ناقص است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: غدیر هم از نظر عقلی و منطقی و هم از نظر نقلی و روایی مسئله‌ای مستدل و مسجل است.

قریشی ادامه داد: در تمام کشورها و حکومت‌ها قانون و مقرراتی برای انتخاب حاکم بعدی پس از فوت یا عزل حاکم فعلی وجود دارد و اگر چنین موضوعی در قانون کشوری نباشد قانون اساسی آن کشور ناقص است لذا در دین اسلام نیز اگر کسی معتقد باشد که خداوند در مورد هدایت بشر بعد از رحلت پیامبر اسلام چیزی به مردم اعلام نکرده است باید به ناقص بودن دین اسلام معتقد بوده یا معتقد باشد که نقصان از جانب پیامبر اسلام بوده و پیامبر نسبت به معرفی جانشین بعد از خود کوتاهی کرده است.

وی با بیان اینکه غدیرخم روز عیدالله الاکبر بوده و باید بزرگ و با عظمت شمرده شود، گفت: در تاریخ اسلام دشمنان خالص حضرت امیرالمومنین نیز به مسئله غدیرخم و جانشینی حضرت، اقرار کرده‌اند، عمروعاص یکی از دشمنان خالص حضرت و در مقابل حضرت در کنار معاویه ایستاد اما در قصیده جلجلیه صراحتاً به جریان غدیرخم پرداخته است.

وی اظهار داشت: تاریخ اسلام این مسئله را نشان داده که دشمنان ولایت و امامت با وجود اینکه در مقابل امیرالمومنین ایستادند اما در مجالس خصوصی خود به مسئله امامت و جانشینی حضرت اعتراف و اقرار کرده اند، لذا این روز عیدالله الاکبر بوده و باید بزرگ و باعظمت شمرده شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: مومنین باید در مسئله کمک‌های مومنانه از یکدیگر سبقت و پیشی بگیرند.

قریشی ادامه داد: مقام معظم رهبری در آغاز دهه امامت و ولایت مطالب مهمی مطرح کردند که لازم است مسئولین و ملت نسبت به بیانات ایشان دقت و تأمل کرده و آنچه که به آن‌ها مربوط است به آن عمل کنند.

وی تصریح کرد: یکی از محورهای بیانات مقام معظم رهبری مسئله کمک‌های مومنانه است که به ادامه داشتن آن تأکید کردند و سبقت در این عمل را توصیه پروردگار تبارک و تعالی خواندند چرا که خداوند در قرآن مردم را به انجام کار خیر دعوت کرده و همچنین توصیه کرده که نسبت به انجام کار خیر با سرعت عمل کرده و از دیگران سبقت و پیشی بگیرید.

امام جمعه ارومیه اعلام کرد: سرعت و سبقت در اعمال خیر بسیار مهم است اما اسلام در مقابل دنیا و دنیامداری انسان را نهی کرده است تا انسان فریفته دنیا نشود لذا اگر انسان توانایی کمک به دیگران را دارد در کمک‌های مومنانه نه تنها باید به سرعت عمل کند بلکه باید از دیگران در این کار سبقت بگیرد.

قریشی اذعان داشت: اگر مردم در مقابل آمریکا مقاومت نکنند نه تنها تحریم از بین نمی‌رود بلکه بدتر می‌شود.

وی اعلام کرد: مسئله بعدی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند مسئله تحریم و تحریف بود و مسئله تحریم را ضربه بزرگ دشمنان به کشور ما خواندند اما مسئله تحریف را مهم‌تر از تحریم دانسته و از بین رفتن تحریم را وابسته به از بین رفتن تحریف دانستند چرا که تحریف حقایق باعث گمراه شدن مردم می‌شود لذا باید تلاش کرد تا تحریف حقایق در کشور از بین برود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآور شد: عده‌ای به مردم آدرس غلط می‌دهند که اگر می‌خواهید تحریم‌های آمریکا و اروپا برداشته شود باید در مقابل آمریکا استقامت نکنید و به حرف آن‌ها عمل کنید این مسئله همان مسئله تحریف است لذا اگر مردم در مقابل آمریکا مقاومت نکنند نه تنها تحریم از بین نمی‌رود بلکه بدتر نیز می‌شود چرا که آمریکا هیچگاه از دشمنی خود با ایران دست نخواهد برداشت.

وی یادآور شد: عده‌ای به جای دعوت مردم به استقامت در مقابل آمریکا و تشویق مسئولین به کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی با آمریکا هم صدا شده و کوتاه آمدن در مقابل آمریکا را در جامعه القاء می‌کنند تا تحریم‌ها برداشته شود.

وی با بیان اینکه حامی و پشتیبان اصلی نظام جمهوری اسلامی خداوند و عزم راسخ مومنان است، گفت: مسئله بعدی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند ارتباط خوب برخی کشورهای موثر با ایران است که فرمودند ما هیچگاه به آن‌ها تکیه نمی‌کنیم و تکیه و اعتماد ما فقط به پروردگار تبارک و تعالی و مردم است چرا که خداوند در قرآن به پیامبر می‌فرمایند که برای تو خداوند و مومنانی که از تو اطاعت می‌کنند کفایت می کند.

انتهای پیام/2001

ارسال نظرات