خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نقده:

درک غدیر موجب تقویت روحیه ولایتمداری می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نقده گفت: درک واقعه غدیرخم باعث می‌شود که بیش از پیش ولایتمدار باشیم.
کد خبر: ۹۲۶۵۰۷۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از نقده، حجت الاسلام جهانبان امروز در دیدار با فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج در این شهرستان، اظهار کرد: چنانچه بتوانیم واقعه غدیرخم را به خوبی درک کنیم بیش از پیش ولایتمدار خواهیم بود.

وی ولایتمداری و ولایتپذیری را از پیامدهای مثبت باور داشتن به رویداد تاریخی غدیرخم دانست و ادامه داد: بنابراین لازم است که به انحای گوناگون تلاش کنیم فلسفه شکل گیری این مناسبت های دینی را بیش از پیش بفهمیم.

جهانبان در خصوص عید غدیرخم، بیان داشت: رسول خدا فرمودند «یَومُ غَدیرِ خُمٍّ أفضَلُ أعیادِ اُمَّتی» روز غدیرخم بالاترین اعیاد در میان امت من است؛ در بین روز‌ها و شب‌های سال، روز‌ها و شب‌های با فضیلتِ بسیاری وجود دارد که در قرآن کریم از آن تعبیر به «ایام الله» شده است.

وی گفت: در قرآن کریم بیان شده است که «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ» یعنی روز‌های خدا را به مردم یادآوری کن. همه روز‌ها روز‌های خداست، اما به نظر می‌رسد که این آیه از قرآن کریم، مربوط به روز‌های خاصی است که به ایام الله تعبیر شده. یکی از روز‌هایی که از آن با نام ایام الله یاد شده است و اهمیت فراوانی دارد، روز عید غدیر است.

وی در پایان صحبت خود اظهار داشت: ما باید در طول خدمت خود به گونه ای رفتار و عمل کنیم که بتوانیم پیرو خوبی برای مولا علی (ع) باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات