یک کارشناس علوم دینی گفت: غدیر واقعه‌ای غیرقابل انکار است بنابراین باید برای تبیین ابعاد مختلف این رویداد تاریخی اهتمام ورزید.
کد خبر: ۹۲۶۴۹۴۹
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج سپاه خوی، به مناسبت فرا رسیدن اعیاد دهه امامت و ولایت، جشن ولایت به همت هیئت رزمندگان خوی با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی در پادگان حر خوی برگزار شد.

حجت الاسلام رفیعی در این مراسم، اظهار کرد: امروز چنان روز مبارکی است که امام رضا(ع) این روز را بالاتر از اعیاد قربان، عرفه و جمعه دانسته‌اند و فرموده اند که هر عملی که در این روز انجام شود معادل هشتاد ماه ثواب است و امروز تنها روزی در سال است که اطعام نیازمندان و مومنان همانند ثواب اطعام پیامبران و جانشینان آن ها است.

وی افزود: پایه و اساس ولایت امیرالمومنین(ع) مربوط به عید مبارک غدیر نیست و این موضوع مربوط به بیست سال قبل از عید غدیر می باشد که در منزل پیامبر(ص) این موضوع بیان شد که به حدیث یوم الدار معروف است.

رفیعی گفت: پیامبر اکرم(ص) در منزل خود بنا به دستور خداوند همه آشنایان و اقوام را جمع کرد و در همان روز پیامبر اکرم(ص) دست امیرالمومنین (ع) را بلند کرد و فرمود که علی جانشین، خلیفه و امام بعد از من هست.

رفیعی اضافه کرد: حضرت رسول اکرم(ص) با احادیث و جریانات مختلفی نیز مانند حدیث منزلت، داستان مباهله، جنگ خیبر و ... اشاره ای به امامت حضرت علی (ع) کرده بودند؛ که این امر مهم به صورت علنی در واقعه غدیر بیان شد.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: حدیث غدیر چنان واضح است که قابل انکار نیست، بنابراین در  متقن و معتبر بودن حدیث غدیر در میان اهل تسنن و تشیع اتفاق نظر وجود دارد.

رفیعی در ادامه بیان کرد: در مورد حدیث غدیر دو موضوع مطرح است که اولی بحث سند و دومی بحث دلالت است که در مورد بحث سند مشکلی وجود ندارد و اسناد و کتب گوناگونی در این زمینه وجود دارد ولی در مورد بحث دلالت نظرات مختلفی وجود دارد.

وی اضافه کرد: مردم باید همانطور که نوروز را به عنوان عید باستانی گرامی می دارند باید عید غدیر را هم تکریم کنند و به کودکان عیدی داده و به نیازمندان رسیدگی کنند و عید غدیر را همانند نوروز به جای یک روز، چند روز بزرگ بدارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات