خبرهای داغ:
وقتی با او می خواهیم همکلام شویم در گفتار به یک جمله اکتفا می کند که جهاد ادامه دارد و در کردار مشغول جمع آوری کمک های مردمی برای رساندن به مردم آسیب دیده می شود.
کد خبر: ۹۲۶۴۸۱۹
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

به گزارش سرویس بسیج طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، انگار همین دیروز بود، جوان‌هایی که با سربندهای «یا حسین» و «یا زهرا» گروه، گروه، عازم جبهه‌های نبرد بودند و شیرزنانی که درپشت جبهه‌ها با دوخت لباس و تهیه کنسرو و کمپوت و ... پشتیبان رزمندگان بودند.

جان‌هایی که فدا شد و ایثاری که در تاریخ به یادگار ماند تا یک وجب از خاک میهن به دست بیگانگان نیفتد.

دوران دفاع مقدس تمام شد، اما جهاد مردم همچنان ادامه داشت. جهادی که به مناطق محروم آمد و گروه‌هایی که بسیج وار خدمتگزار مردم محروم در آبادی روستاها شدند.

جهادی که نسل به نسل منتقل می‌شود، زمانی مدافع وطن و گاهی مدافع حرم و وقتی هم مدافع مظلوم برای رهایی از رنج و مصیبت.

اما روزگار امروزمان حکایت همان روزهاست. روزهای سخت نه چندان دور که در تاریخ چهل ساله انقلاب پرفروغ است و مردان و زنان غیوری که همواره در صحنه‌های مختلف در خط مقدم خدمت، جهاد کرده اند.

 این روزها طلبه های جهادی کمر همت بسته اند تا دردهای مردم را التیام بخشند، دردی که ویروسی به نام کرونا به جان مردم انداخته است.

ویروس کرونا به عنوان یک بحران در سرتاسر جهان و همچنین ایران عزیزمان مبدل شده اشت و روز به روز بر آمار مبتلایان و قربانیان آن افزوده می‌شود. اما این بحران یک روی دیگری نیز دارد؛ روی زیبایی که یادآور خدمات جهادی و مردمی است.

مردم ایران این بار نیز وارد صحنه شده اند. پیر و جوان، طلبه و دانشجو، بسیجی و کاسب، همه دست در دست داده اند تا بازهم جلوه‌های زیبایی از جانفشانی و فداکاری را در تاریخ به یادگار بگذارند.

از جهاد علم و تبلیغ تا جهاد خدمت رسانی

این روزها در مسیر مبارزه با ویروس کرونا باید به معیشت مردم مناطق محروم هم توجه شود که در این بحبوحه و هیاهوی مبارزه با کرونا، این قشر ضعیف هستند که بیشترین ضربه را خورده اند .

در خراسان جنوبی و در مناطق محروم شهرستان شوسف، این روزها به صورت خودجوش امام جمعه موقت این شهر از روزهای اول شیوع کرونا در مسیر عمل به فرمایشات رهبری گام برداشته و علاوه بر تبلیغ، سعی در کمک و خدمت رسانی به مردم آسیب دیده در روستاهای این مناطق دارد.

وقتی با او می خواهیم همکلام شویم در گفتار به یک جمله اکتفا می کند که جهاد ادامه دارد و در کردار مشغول جمع آوری کمک های مردمی برای رساندن به مردم آسیب دیده می شود.

سوالی که ذهنم را مشغول می کند این است که شاید این روزها مهم ترین مسئله مقابله و شکست کرونا در کشور و جهان باشد اما چرا به مسائل اقتصادی و آسیب هایی که طی این مدت در کشور به مردم آسیب دیده در مناطق محروم شده است توجه نمی شود.

اگر با دقت بیشتری به سخنان این چند وقت رهبری گوش فرا می دادیم به خوبی کاری که حجت الاسلام صادقیان برای کمک به مستضعفین انجام می دهد را درک می کردیم.

حجت الاسلام صادقیان، امام جمعه موقت شهرستان شوسف این روزها در مناطق محروم این شهرستان از روزهای اول شیوع ویروس با لبیک به ندای رهبری وارد میدان کارجهادی برای رفع محرومیت زادیی شده و همواره در این مدت در تلاش بوده تا علاوه بر آگاه سازی مردم نسبت به ویروس کرونا، به صورت خودجوش به جمع آوری اقلام مورد نیاز در راستای کمک به افراد آسیب دیده و محروم پرداخته است.

جهاد ادامه دارد؛ درراستای لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند رزمایش بزرگی برای کمک به فقرا بوجود بیاید و رزمایش همدلی و کمک مومنانه گسترش و ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام صادقیان با اشاره به اهمیت خدمت رسانی به مردم آسیب دیده مناطق محروم، گفت: در راستای لبیک به بیانات رهبر معظم انقلاب  و رزمایش بزرگ کمک به فقرا دست بکار شدیم تا قدمی کوچک در این راه برداشته باشیم.

وی ادامه داد: در این راه تلاش کردیم تا از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنیم و با جذب خیرین بزرگوار، سبد غذایی را برای کمک به مردم تهیه شود.

امام جمعه موقت شهرستان شوسف با بیان اینکه طلاب، همیشه در عرصه‌های مختلف در خط مقدم خدمت رسانی به مردم پیش قدم بوده‌اند، تصریح کرد:  این بار نیز به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا، اساتید و طلاب در سراسر کشور در صحنه خدمت رسانی حاضر شدند.

حجت الاسلام صادقیان به لذت ارائه خدمت به مردم اشاره و خاطرنشان کرد: این روزها با ارائه خدمات اجتماعی به مردم مناطق محروم یک آرامش خاصی به ما داده شده و انشالله با تلاش و همت مضاعف، بتوانیم در سایه همدلی مردم، بر این ویروس منحوس غلبه کنیم.

وی ادامه داد: در این روزها همه مردم  با نیات صادقانه و خالصانه خود، در طول مدت شیوع این بیماری، نسبت به تهیه و توزیع بسته‌های مواد غذایی و اقلام بهداشتی در میان خانواده‌های نیازمند از یکسو و همچنین تهیه و توزیع ماسک جهت اهدا به خانواده‌های محروم در روستاها از سوی دیگر اقدام نموده و خوش درخشیده‌اند.

امام جمعه موقت شهرستان شوسف با اشاره به اینکه کرونا سبب ایجاد همدلی و مشارکت مردم و خانواده دوستی شده است، عنوان کرد: حتی کرونا هم با همه گرفتاری‌هایی که ایجاد کرده باعث همدلی بیشتر مردم با هم و طلاب شده است ولی مهمترین مسئله این است که انسان‌ها در بلایا و گرفتاری ها به ذات خودشان نزدیک‌تر می‌شود؛ امید داریم که در این روزها باعث آرامش مردم کشورمان شویم‌، گاهی اتفاق‌های ناگواری هم می‌افتد اما در پس همان‌ها هم رحمتی واصل می‌شود که راستش ما در این وقت ها خیلی متاثر می‌شویم؛ از خدا شاکریم که ما را وسیله‌ای برای خدمت به بندگانش قرار می‌دهد.

حجت الاسلام صادقیان، کار جهادی را گذر از راحتی و درافتادن به سختی برای آسایش دیگری تعریف می کند و می گوید: این روزها خیلی از افراد ناشناخته دست به کار خیر می زنند که همه این افراد، به ظاهر آدم‌های عادی این جامعه هستند اما حکم قهرمان را دارند و نفس خود را کنار می گذارند و از منفعت شان می‌گذرند و پای انجام کار خیر می‌آیند.

وی ادامه داد: این روزهای سخت می‌گذرد و دوباره روسیاهی و شکست روی دل دشمنان این ملت سربلند سنگینی می‌کند و روزی خواهد آمد که ما در کنارهم از این گرفتاری و آزمون سخت هم با پیروزی بیرون می‌آییم.

سخن پایانی

کرونا، ویروس خطرناکی که این روزها نه تنها خراسان جنوبی و ایران بلکه غالب کشورهای جهان را درگیر خود کرده است. ویروسی که تاکنون ده‌ها هزار تن از ایرانیان را مبتلا کرده و هزاران خانواده را عزادار داغ از دست دادن عزیزانشان کرده است.

ایران و خراسان جنوبی این روزها تداعی گر شعر «بنی آم اعضای یکدیگرند» است و صحنه‌هایی در حال رقم خوردن است که مطمئنا در تاریخ ثبت شده و در سال‌های آینده از این تلاش و فداکاری‌ها سخن فراوان گفته خواهد شد.

ویروس کرونا مطمئنا توانایی شکست عزم و اراده ملت ایران را ندارد و در آینده‌ای نزدیک شکست خورده و به تاریخ می‌پیوندد، اما این صحنه‌های زیبای همدلی و یکپارچگی تا همیشه در تاریخ ایران ثبت خواهد شد.

گزارش : مسعود نوفرستی

ارسال نظرات