خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به ادامه‌دار بودن اپیدمی کرونا ویروس در دنیا و کشور ما، چاره‌اندیشی برای برگزاری ازدواج‌های بدون گردهمایی با هدف کاهش زنجیره‌های انتقال این بیماری، یک ضرورت است.
کد خبر: ۹۲۶۴۸۲۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فارس، مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ۱۳۶مین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کوئید ۱۹، خواستار چاره‌اندیشی برای برگزاری ازدواج‌های بدون گردهمایی باهدف کاهش زنجیره‌های انتقال این بیماری شد.

وی با بیان اینکه برگزاری آئین‌های ازدواج یکی از دلایل عمده افزایش شیوع بیماری کوئید ۱۹ در استان طی هفته‌های اخیر بوده است، اظهار کرد: با توجه به ادامه‌دار بودن اپیدمی کرونا ویروس در دنیا و کشور ما، چاره‌اندیشی برای برگزاری ازدواج‌های بدون گردهمایی با هدف کاهش زنجیره‌های انتقال این بیماری، یک ضرورت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام تصمیم‌گیری مجموعه وزارت علوم برای برگزاری کنکور سراسری افزود: باید برنامه‌ریزی برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری این آزمون را در دستور کار معاونت بهداشت دانشگاه قرار داد.

ساماندهی نحوه توزیع نذورات مردمی با همکاری بین بخشی دیگر و نهادهای خیریه

لطفی در ادامه با پیگیری مصوبات نشست روز گذشته و با توجه به نزدیک بودن ایام سوگواری ماه محرم، خواستار ساماندهی نحوه توزیع نذورات مردمی با همکاری بین بخشی دیگر و نهادهای خیریه شد.

وی همچنین بر نقش تأثیرگذار افزایش آگاهی عمومی در مقابله موفقیت‌آمیز با کرونا ویروس تأکید کرد و گفت: در همین راستا لازم است به همت اعضای کارگروه اطلاع‌رسانی، تبلیغات محیطی در خصوص راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس در سطح شهرهای استان توسعه یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی هرچه بیشتر سامانه ۴۰۳۰ به‌عنوان یک سامانه پاسخگویی ۲۴ ساعته را نیز از دیگر نیازهای مردم برای دریافت پاسخ پرسش‌های خود در حوزه سلامت عنوان کرد.

لطفی همچنین به روال نشست‌های این ستاد، به بررسی آمار روزانه مبتلایان، نحوه نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های استان، میزان بستری و آمار مرگ‌ومیر مبتلایان بر اساس علت‌های مرگ پرداخت.

بررسی آمار مربوط به ابتلای مدافعان سلامت استان به کرونا ویروس به تفکیک گروه‌های مختلف، از دیگر محورهای نشست امروز بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها