نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از آمادگی مجلس برای تصویب قانون حل و فصل مشکلات موقوفات خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۵۰۶۵
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷

آمادگـــی مجـــلس بـــرای تصــــویب قـــــانون حل مشـــــکلات موقــــوفــــات

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، علی نیکزاد در جلسه‌ای که با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، عنوان کرد: سرمایه گذاری در رقبات موقوفات با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کاملاً مطابقت دارد و خوشبختانه اداره اوقاف استان در ورود به این مسئله عملکرد مناسبی داشته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با تقدیر از پیشتازی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در کمک به نیازمندان، اظهار کرد: اجرای امینانه نیات واقفین عامل اصلی عملکرد مناسب اوقاف در رسیدگی به نیازمندان جامعه است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تلاش برای تصویب قانون حل مشکلات موقوفات خبر داد و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون حل و فصل مشکلات موقوفات آمادگی خود را اعلام می‌کند و ما با جدیت پیگیر این مسئله خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ستوده نیز در ادامه این دیدار عنوان کرد: در حوزه سرمایه گذاری موقوفات اقدامات خوبی صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به پرورش بزهای سانن آلپاین، نیروگاه برق ۳۰ کیلوواتی در ساختمان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اشاره کرد.

وی تولید گیاهان دارویی ۱۱ هکتاری چمن آل هاشم را نیز از اقدامات اوقاف در زمینه سرمایه گذاری موقوفات عنوان کرد و افزود: خروج از تصدی گری اداره کل اوقاف و امورخیریه و واگذاری امور طبق قانون به امین از دیگر اقدامات اوقاف استان است که باعث حل و فصل بسیاری از مشکلات رقبات شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: اشتغال‌زایی، اقتصاد مقاومتی و بالا بردن درآمد موقوفات و تولید داخلی از سیاست‌های عملی اوقاف است که به نوبه خود گام‌های مؤثری در جهش تولید به حساب می‌آیند.

ارسال نظرات