خبرهای داغ:
«طلبه شهید کمال قزل کایا» یکی از شهدای ترکیه‌ای هشت سال دفاع مقدس است که مزار او در گلزار شهدای بهشت زهرا واقع در تهران است.
کد خبر: ۹۲۶۵۰۶۹
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹

به گزارش سرویس بسیج طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، «شهید کمال قزل کایا» یکی از شهدای ترکیه‌ای هشت سال دفاع مقدس است که مزار او در گلزار شهدای بهشت زهرا واقع در تهران است. شهید کمال قزل کایا فرزند ضیاءالدین در ژانویه ۱۹۶۵ مطابق با ۱۳ مرداد ۱۳۴۳ شمسی در شهر تاشلیچای استان آغری واقع در کشور ترکیه در خانواده‌ای مذهبی و شیعه به دنیا آمد. او از ملی‌گرایی،کمونیسم و بی‌دینی نفرت داشته و معتقد بود که مسلمانان نباید خود را درون مرزهای جغرافیایی که کفار، وضع کرده‌اند، محبوس و زندانی کنند.

 

او به عشق انقلاب و امام خمینی و به خاطر علاقه زیادی که به شناخت اسلام ناب محمدی داشت در دی ماه سال ۱۳۵۹ به همراه پسرخاله خود «بحری اکیول» وارد ایران شدند. از اوایل سال ۱۳۶۰ در حوزه علمیه حجتیه پذیرفته شده و تحصیل علوم دینی را در شهر مقدس قم و در  جوار آستانه مقدس کریمه اهل بیت شروع کردند.

جوانی اهل تقوی بود که به خواندن نماز شب بسیار اهتمام داشت. پس از مدتی با توجه به اوامر حضرت امام خمینی(ره) قصد عزیمت به جبهه حق علیه باطل را کرد. ولی چون تبعه ایران محسوب نمی‌شدند برای اعزام به جبهه پذیرش نمی‌شدند. کمال برای رفتن به جبهه خیلی تلاش کرد تا اینکه بالاخره در سال ۱۳۶۳ با عضویت در کمیته انقلاب اسلامی و به صورت داوطلب به جبهه اعزام شد و کمتر از  دو ماه بعد از اعزام در منطقه قصر شیرین براثر ترکش خمپاره به مقام والای شهادت رسید. طبق وصیتش در گلزار شهدای بهشت زهرا به خاک سپرده شد. مزار او در قطعه ۲۷- ردیف ۶۰- شماره ۳ واقع شده است.

دفاع مقدس , شهدای جهان اسلام , شهدای دفاع مقدس , گلزار شهدای تهران ,

 

بخشی از وصیت نامه شهید:

«امروز می‌بینیم به خاطر حفظ اسلام و منافع مسلمانان در ایران چقدر شهید و اسیر و زخمی داده می‌شود ما هم به حکم اینکه مسلمان هستیم مکلف به ادامه این راه می‌باشیم. پدر عزیزم! اگر من شهید شدم، برادرم عبدالله را به ایران بفرستید که جای خالی مرا پر کند و برای رهایی مسلمانان فراگیری علوم اسلامی را شروع کند و در ادامه از مادرم، خواهران و برادرانم حلالیت می‌طلبم نسبت به آنچه از آن‌ها بر گردن دارم. ای خواهران عزیزم! مثل حضرت زینب (س) باشید و در کشورم (ترکیه) که راه کفر را در پیش گرفته بر اساس عمل اسلامی تلاش کنید. مخصوصا حجاب اسلامی را رعایت کنید و تلاوت قرآن را بیاموزید.

ای پدر عزیزم! از نزدیکان و دوستان برای من حلالیت بطلبید. ای جمال الدین برادرم! برای فراگیری علوم اسلامی از هر کسی بیشتر تلاش نشان بده چون ملت محروم ما به شما و امثال شما نیاز دارد. ای دوستان برای زمینه سازی اسلامی در کشورهای خود علوم اسلامی را سریعتر فرابگیرید. اگر شهید شدم مرا در بهشت زهرا(س) دفن کنید و برای اینکه خداوند مرا بیامرزد دعای شما را انتظار می‌کشم.»

دفاع مقدس , شهدای جهان اسلام , شهدای دفاع مقدس , گلزار شهدای تهران ,

چندی پیش کاروان زیارتی کشور ترکیه با حضور در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران با شهدا تجدید میثاق کردند. در میان اعضای این کاروان خواهر شهید کمال قزل کایا هم حضور داشت و بعد از گذشت ۱۰ سال به زیارت مزار برادرش آمد.

دفاع مقدس , شهدای جهان اسلام , شهدای دفاع مقدس , گلزار شهدای تهران ,

ارسال نظرات