از عابدترین مردم عصر خویش امام موسی کاظم علیه السلام بود

حجت الاسلام اسدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه دیلم در مراسم جشن ولادت با سعادت امام موسی کاظم علیه السلام گفت: عابدترین مردم عصر خویش امام موسی کاظم بود.
کد خبر: ۹۲۶۵۳۶۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
امام کاظم علیه السلام عابدترین مردم عصر خویش بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، حجت الاسلام اسدی در خصوص فضائل و مناقب امام موسی کاظم علیه السلام گفت: پیشوایان معصوم (ع) هر کدام به نوبه خود منبع فضایل، مناقب و آموزگاران واقعی فضیلت، شرف و اصول انسانیت هستند.

وی ادامه داد: آنان پایه گذاران تمدن واقعی و پی افکنان اصول معاشرت و روابط اجتماعی صحیح و سالم میباشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه دیلم بیان کرد: همگان از یک منبع سرچشمه گرفته و در یک مکتب تربیتی الهی پرورش یافته اند که رو به یک جهت و یک هدف گام برمی دارند.

اسدی در باره هدف زندگی معصومین گفت: غایت و هدف از زندگی آنان تحکیم مبانی انسانی و تثبیت اصول الهی و آسمانی است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ذکر فضیلت ویژه به هر کدام از پیشوایان معصوم (ع) به آن معنی نیست که دیگران فاقد آن فضیلت یا عاری از آن صفت بوده اند بلکه به مقتضای عصر و به قتضای شرایط تبلیغ و امر به معروف همچنین آمادگی فکری مردم هر دوره، باعث ظهور بیشتر پاره‌ای از فضایل و مناقب خاص شده اند که در دوران‌های دیگر آن ویژگی‌ها زمینه و اقتضای نداشته است.
 
امام کاظم علیه السلام عابدترین مردم عصر خویش بود

حجت الاسلام اسدی همچنین در خصوص سیره عبادی امام کاظم علیه‌السلام اذعان کرد: وی همانند پدرانش، عابدترین مردم عصر خویش بود، همواره به یاد خدا و در حال عبادت، نماز، ذکر، دعا و قرائت قرآن و خضوع و خشوع در برابر پروردگار جهان بود.

وی ادامه داد: امام کاظم (ع) در اثر شناخت عمیقی که از توحید و قدرت و عظمت خدای متعال داشت، همه کارها، حتّی امور معیشت را برای رضای خدا انجام می‌داد.

اسدی افزود: بدون شک، بهترین و شیرین‌ترین لحظات زندگی امام کاظم (ع) لحظاتی بود که با خداوند خلوت می‌کرد و سر بر آستان او می‌سایید؛ در پیشگاهش به نماز می‌ایستاد یا به مناجات و دعا مشغول می‌شد و یا با قرآن انس داشت.

از دیگر برنامه‌های این مراسم مولودی خوانی در منقبت و فضیلت امام موسی کاظم علیه السلام و پذیرایی از نمازگزاران بود.

پایان خبر/
ارسال نظرات