خبرهای داغ:
نویسنده کتاب تق! تق! تق! کرونا هستم، گفت: من با تحقیق و دقیق شدن روی حوادث مرتبط با کرونا، مجموعه ای از ۴۵ رخداد واقعی و مستند را جمع آوری کردم .
کد خبر: ۹۲۶۵۵۳۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،حسن ایمانی برانقار "نویسنده و عضو اهل قلم ایران" کارشناس مسئول روابط عمومی با قریب به ۲۰ سال سابقه اشتغال در امور روابط عمومی، تنها عشق و علاقه اش از دوران بچگی تا به امروز، نویسندگی بوده است. در واقع همین علاقه باعث شد تا کتاب‌های متعددی از وی به چاپ برسد. کتاب آخر حسن ایمانی "تق! تق! تق!... کرونا هستم" و همچنین نوشتن کتابی در زمینه بانوان موفق در کسب و کار، باعث شد تا بهانه ای برای گفت وگو با این نویسنده خوش اخلاق و نمونه و موفق داشته باشیم که تقدیمتان می‌گردد:
از بچگی دوست داشتم نویسنده شوم
از همان دوران کودکی و نوجوانی همیشه سر زنگ درس انشاء، شاگرد ممتاز و منحصر به فردی بودم و انشاء‌های خوبی می‌نوشتم. جالب اینکه بچه‌های کلاس از من می خواستند انشاء های آن‌ها را هم بنویسم!! خیلی عاشق درس انشاء بودم و وقتی در دوران تحصیل می پرسیدند: "می‌خواهید چه کاره شوید؟..." بر خلاف خیلی‌ها که کلیشه ای پاسخ می دادند "می خواهیم پلیس، پزشک یا خلبان شویم..." من می گفتم "میخواهم نویسنده شوم.
تق تق تق کرونا هستم
تق! تق! تق!کرونا هستم (داستان های کوتاه واقع گرا مربوط شیوع ویروس کرونا در جهان) که خوشبختانه این کتاب هم به زبان انگلیسی ترجمه شده تا برای ارسال به خارج از کشور آماده شود. کتاب "تق! تق! تق!... کرونا هستم" جنبه داخلی و بین المللی دارد. من با تحقیق و دقیق شدن روی حوادث مرتبط با کرونا، مجموعه ای از ۴۵ رخداد واقعی و مستند را جمع آوری کنم و با تزریق عناصر داستانی به این اتفاقات، داستان کوتاه های واقع گرا را پدید بیاورم. اتفاقات مندرج در این کتاب در ۲۹ کشور جهان رخ داده بود که عینا به موقعیت جغرافیایی آن ها هم اشاره شده است. به طور مثال یکی از داستان‌ها در خصوص پسر بچه ایرانی است که در یک عمل خیرخواهانه در کنار پدر در حین کمک برای ضدعفونی معابر با تراکتور، متاسفانه پای چپ خود را از دست می‌دهد و همه را متاثر می کند‌. این کتاب به نوعی دارد خطر شیوع کرونا را هشدار می‌دهد.

حضور و مشارکت زنان در رونق بخشی اقتصاد خانواده بحث مهمی است
یدر حال حاضر مشغول نگارش کتابی برای بانوان فعال در حوزه کسب و کار هستم که این کار هم داستانی خواهد بود . به اعتقاد من آنچه که در حال حاضر خیلی باید به آن توجه شود بحث حضور و مشارکت زنان در رونق بخشی اقتصاد خانواده است. در حال حاضر در خیلی از خانواده ها شاهد درامدزایی و حتی کارافرینی زنان در جامعه هستیم که توانسته علاوه بر مشارکت بالا در انجام امور داخل منزل، به اقتصاد خانواده در کنار همسر یا پدر و مادر کمک کند که این اتفاق خیلی خوبی برای قشر بانوان کشور است. من در کتاب جدیدم که در حال تکمیل کردن آن هستم لیستی از این طیف بانوان پر توان و قدرتمند را جمع آوری کردم و با پردازش فعالیت‌هایشان، سعی کردم اهمیت حضور و نقش زن ها را در جامعه پر رنگ تر جلوه بدم و ان شالله تا پایان سال، این پروژه را راهی بازار کتاب خواهم کرد.
هدف من از نگارش کتاب در حوزه بانوان کسب و کار.....
با توجه به اینکه سابقه نگارش در حوزه کسب و کار رو دارم (دو کتاب: کلینیک مدیریت و کتاب: عزم و رزم) آمده ام برای این کار هم هدفی را تعریف کردم. هدف من از این کتاب، ارتقاء خودباوری و انگیزه در زنان برای ورود به بازار کسب و کار است که کمتر به آن پرداخته شده است. درصدی از سبک و سیاق کار هم، داستانی خواهد و مستند خواهد بود.

طنین یاس - حامدکوماهی

ارسال نظرات