۸۹ درصد جمعیت کردستان غربالگری شدند

فرزین رضاعی با بیان اینکه کردستان سریع‌ترین روند کاهش بیماری کووید ۱۹ را در کشور داشت، اضافه کرد: خیلی از استان‌هایی که همزمان با کردستان وضعیت قرمز داشتند هنوز هم در این وضعیت بسر می‌برند.
کد خبر: ۹۲۶۵۶۳۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: این نگرانی وجود دارد که در فضل پاییز همزمان با شروع آنفولانزای فصلی دوباره شاهد موج جدیدی از بیماری کویید ۱۹ در استان باشیم لذا از مردم کردستان خواهشمندیم که ماسک را همچون جزئی از لباس خود بدانند و همواره از ان استفاده کنند.

وی گفت: اکنون استان در دوره به ظاهر زرد و سفید از لحاظ ابتلا به کووید ۱۹ بسر می‌برد و آمار ابتلا و مرگ و میر آن شیب نزولی پیدا کرده، اما هر لحظه ممکن است با طغیان ۲۰ روزه سیاه و مصیبت بار اواخر خرداد و اوایل تیرماه را دوباره شاهد باشیم.

وی با اشاره به عبور سریع کردستان از موج بیماری کرونا افزود: این مساله با کمک مسوولان، خبرنگاران و مشارکت بسیار خوب مردم اتفاق افتاد.

کردستان سریع‌ترین روند کاهش بیماری کووید ۱۹ را در کشور داشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه کردستان سریع‌ترین روند کاهش بیماری کووید ۱۹ را در کشور داشت، اضافه کرد: خیلی از استان‌هایی که همزمان با کردستان وضعیت قرمز داشتند هنوز هم در این وضعیت بسر می‌برند.

دکتر رضاعی با تاکید بر اینکه این مساله جای خوشحالی ندارد، ادامه داد: این کاهش سریع نشان می‌دهد که اگر ایمنی جمعی در کار باشد، هنوز لغیان بیماری در کردستان اتفاق نیفتاده است.

دکتر رضاعی با بیان اینکه طرح این موضوع به معنای نگران کردن مردم نیست، افزود: باید حساسیت ویژه‌ای در جامعه اتفاق بیفتد و بیان هنرمندانه آن از عهده خبرنگاران بر می‌آید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان مساله اصلی در حوزه سلامت را حفاظت از جان و سلامت مردم اعلام کرد و گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اوایل مرداد در سنندج خوب بود، ولی رفته رفته دچار روزمرگی شده و در بسیاری از شهر‌های استان بی توجهی به استفاده از ماسک فاجعه‌بار است.

دکتر رضاعی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک نباید مشمول روزمرگی شود، یادآور شد: انسان‌های متخصص، کادر درمان و افراد مسنی بخاطر این بیماری از دست رفتند که جایگزینی آنان مستلزم سرمایه بسیار بالا و در بسیاری از موارد غیرقابل جبران است.


۳۹۵ نفر به صورت قرارداد ۸۹ روزه بکارگیری و جذب شده‌اند


وی به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کردستان در طول ۵ ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: اکنون ۳۹۵ نفر به صورت قرارداد ۸۹ روزه بکارگیری و جذب شده‌اند.

وی افزود: اعتبارات دریافتی از وزارت متبوع بابت خرید دارو و وسایل حفاظت فردی، کیت‌های آزمایشگاهی و ... مبلغی بالغ بر ۱۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تهیه دستگاه اکسیژن ساز و تجهیزات پزشکی دریافت شده است.


گندزدایی معابر و اماکن عمومی، پارک‌ها و سرویس بهداشتی


رضاعی اعتبارات دریافتی از وزارت بهداشت بابت پاداش پرسنل (بهداشتی و درمانی) را مبلغ ۷۶ میلیارد ریال (در پنج مرحله) اعلام کرد گفت: مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار جهت کمک به بیمارستان برای خرید ملزومات از وزارت متبوع دریافت شده است.


وی با بیان اینکه کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین سلامت در مدت زمان یادشده مبلغی بالغ بر ۶۶ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال بوده است یادآور شد: ملزومات خریداری شده و کمک‌های مردمی و خیرین سلامت در بین واحد‌های تابعه در ۱۹ بخش بر اساس نیاز توزیع شده است.


رضاعی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۱۹۲ مورد بازدید از مراکز عرضه قلیان در استان صورت گرفته افزود: طی این بازدید‌ها ۳۸۲ قلیان سرا پلمپ شده است.
وی با اشاره به ۱۸ هزار و ۲۳۰ مورد بازرسی از اماکن عمومی (شامل مدارس، سرویس‌های بهداشتی، پمپ‌های بنزین)، ادامه داد: ۲۱ هزار و ۸۴۳ مورد بازدید از صنایع و کارگاه‌ها در این مدت صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: ۹۴ هزار و ۸۹۱ مورد بازرسی و نظارت بر مراکز تهیه و طبخ و توزیع مواد غذایی در سطح استان انجام شده است.

رضاعی با اشاره به گندزدایی معابر و اماکن عمومی، پارک‌ها و سرویس بهداشتی اضافه کرد: تاکنون ۵ هزارو ۵۲۷ مورد نظارت بر گندزدایی اماکن و معابر انجام شده است.
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات