طالبی استاندار یزد گفت: یزدی‌ها همواره در مراسم محرم، شور و شعور حسینی را باهم داشته‌اند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز اهتمام لازم را خواهند داشت.
کد خبر: ۹۲۶۵۸۵۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به ریاست استاندار یزد و با حضور ویدیو کنفرانسی فرمانداران استان و اعضای ستاد، به‌منظور بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان و نحوه اجرای آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا به‌خصوص در حوزه چگونگی برگزاری مراسم ماه محرم، در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد در این نشست با اشاره به پیشینه برگزاری مراسم عزاداری در استان، گفت: یزدی‌ها همواره در مراسم محرم، شور و شعور حسینی را باهم داشته‌اند و معتقدیم با این پیشینه، در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز اهتمام لازم را خواهند داشت.

وی با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص شیوه برگزاری مراسم ماه محرم امسال، اظهار داشت: رسانه‌ها به‌خصوص صداوسیمای مرکز یزد نقش اثرگذاری در تبیین شرایط موجود و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم را دارند و در این راستا گام بردارند.

طالبی با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیم‌گیری در خصوص شیوه برگزاری عزاداری‌های محرم به سازمان تبلیغات اسلامی استان‌ها و هیئت‌های مذهبی واگذارشده، افزود: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در کنار حمایت از این تصمیمات، بر آن‌ها نظارت کرده و دستگاه‌ها ملزم به همکاری حداکثری با سازمان تبلیغات اسلامی هستند.

استاندار یزد افزود: با حضور دستگاه‌های مسئول و به مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی، کارگروهی برای بررسی موارد خاص مربوط به مراسمات ماه محرم در استان تشکیل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ایجاد شرایط دورکاری به‌ویژه برای کارمندان دارای شرایط خاص و معلولیت در شرایط قرمز استان تأکید کرد و افزود: نظارت‌های دانشگاه علوم پزشکی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی و اداره کار از کارکنان افزایش یابد.
ارسال نظرات