فرمانده سپاه ناحیه کاشمر:

خبرنگاران نخستین حلقه و قلب تپنده اطلاع رسانی در رسانه‌ها است

فرمانده سپاه ناحیه کاشمر از خبرنگاران به عنوان نخستین حلقه و قلب تپنده اطلاع رسانی در رسانه‌ها یاد کرد و گفت: جامعه به واسطه تلاش شما با دنیای اخبار و اطلاعات ارتباط برقرار می‌کند.
کد خبر: ۹۲۶۵۹۲۱
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، به مناسبت روز خبرنگار و یادبودخبرنگار شهید کاشمری سید عبدالحمید عسکری اولین شهید رسانه استان خراسان رضوی وشهید محمود صارمی در شب تولد امام موسی کاظم (ع) از خبرنگاران و اصحاب رسانه تجلیل به عمل آمد.
 
علی یعقوبیان؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر در جمع خبرنگاران در هیات رزمندگان اسلام، خبرنگاران را یکی از تلاشگران و اقشار مخلص، صمیمی و نقش‌آفرین در جهت ارتقای فرهنگ عمومی، جایگاه فرهنگی - سیاسی جامعه عنوان و تاکید کرد: در شرایط حاضر کشور، قلم خبرنگاران و نوع نگاهی که به موضوعات دارند، در استحکام بخشی به وحدت ملی تاثیر بسیاری دارد که باید با آگاهی بیشتری وظیفه خطیر خود را دنبال کنند.

یعقوبیان، با تبریک فرارسیدن ۱۷ مردادماه، «روز خبرنگار» و توفیق روز افزون برای این قشر تلاشگر جامعه در تمامی ایام سال، اظهار داشت: در دنیای امروز بشر روزانه با مسایل متعددی روبرو است، موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و شرایط جهانی و ... که هر یک بر جامعه تأثیرگذارند.

وی افزود: با توجه به شتاب گردش اطلاعات برحسب ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر جهان کنونی، نقش کلیدی رسانه‌ها کتمان ناپذیر است. رسانه‌ها در رشد آگاهی و شکل دهی به افکار عمومی جامعه در حوزه‌های مختلف نقش موثر و چشم گیری دارند.

وی در ادامه از خبرنگاران به عنوان نخستین حلقه و قلب تپنده اطلاع رسانی در رسانه‌ها یاد کرد و گفت: جامعه به واسطه تلاش شما با دنیای اخبار و اطلاعات ارتباط برقرار می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشمر ادامه داد: شما خبرنگاران با نقش موثر و خطیری که در جامعه دارید، اساسی‌ترین قضاوت بین توده‌ها درباره مباحث مختلف یک جامعه را شکل می‌دهید. پدیده افکار عمومی هویت باطنی یک جامعه را مشخص می‌کنید و اطلاع از این اخبار و وقایع اغلب از طریق رسانه‌های جمعی صورت می‌گیرد که شما خبرنگاران نقش مهم و موثری در آن دارید.

وی همچنین از خبرنگاران به عنوان یکی از اقشار مخلص، صمیمی و نقش‌آفرین در جهت ارتقای فرهنگ عمومی یاد کرد که در جایگاه فرهنگی - سیاسی جامعه تلاش می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خبرنگاران را، داشتن عشق و علاقه و قریحه خبرنگاری توصیف کرد و اظهار داشت: کسی باید وارد عرصه جذّاب و در عین حال پر مخاطره خبرنگاری شود که ضمن داشتن این استعداد ذاتی، از هنر واژه گزینی، شمّ خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکافانه و دقیق نیز برخوردار باشد..

یعقوبیان در خاتمه سخنان خود با تبریک مجدد هفدهم مردادماه به عنوان «روز بزرگ و سترگ خبرنگار»، که به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی نامگذاری شده است، گفت: در این فرصت مغتنم این روز شکوهمند، روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم را به همه خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و آزادگان عرصه اطلاع رسانی، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و برای همه مجاهدان و تلاشگران این عرصه توفیق و تداوم هدایت و سعادت و سرافزاری و سربلندی رااز ایزد منان مسئلت دارم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها