به همت سپاه تنگستان جلسه فقه بازار با حضور اصناف و بازاریان شهرستان تنگستان و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در این سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۵۹۲۳
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
برگزاری جلسه فقه بازاردرتنگستان
به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان، حجت الاسلام محمد مهدوی منش مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تنگستان در جلسه فقه بازار که با حضور اصناف و بازاریان شهرستان  برگزار شد گفت: آنچه که در دین ما با آن سفارش زیادی شده و در بعضی از مواقع هم واجب می‌شود بحث تجارت و کاسبی می‌باشد.

وی ادامه داد: یعنی در زمانی که خانواده در تنگنای اقتصادی باشند بر پدر خانواده واجب می‌شود که به دنبال کسب و کار حلال برود و مخارج زندگی خود و خانوداه را تامین کند.

مهدوی منش افزود: همانطور که وجود گهربار پیامبر گرامی اسلام صل الله علیه وآله و سلم می‌فرمایند طلب الحلال جهاد. (مواعظ العددیه ص. ۳) دنبال روزی حلال رفتن جهاد می‌باشد.
 
برگزاری جلسه فقه بازاردرتنگستان

حجت الاسلام مهدوی منش بیان کرد: ما در سیره و تاریخ نسبت به عنایت امام زمان ارواحنافداء نسبت به کاسبان شنیدیم به طور مثال دیدار امام با رجبعلی خیاط که یک کاسب منصف بود و داستان آن قفل‌ساز را شنیده‏ اید که پذیرای حضرت صاحب‌الامر (عجه الله تعالی فرجه الشریف) بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تنگستان اظهار داشت: آنچه که یک کاسب باید در کاسبی رعایت کند یکی بحث راستگویی، دوم کم فروشی نکردن، سوم ربا نگرفتن و داشتن انصاف از سفارشات دین ما نسبت به یک کاسب خود می‌باشد که در همین زمینه امام کاظم علیه السلام می‌فرمایید که امانت داری و راست گویی هر دو موجب توسعه رزق می‌شوند.

پایان خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها