بیانیه فرمانده سپاه کربلا به مناسبت روز قشر سازمان بسیج مداحان؛

مجالس عزای حسینی جامعه را در مقابل میکروب‌های فرهنگی واکسینه می‌کند

در بیانیه فرمانده سپاه کربلا آمده است: « امام خامنه ای عزیز مجالس عزای حسینی را موجب واکسینه جامعه می‌دانند که در مقابل میکروب های دائمی فرهنگی باید به آن توجه کرد.»
کد خبر: ۹۲۶۶۰۲۷
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا به مناسبت روز قشر سازمان بسیج مداحان بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(( قل لا اسئلکم علیه اجرا ، الا الموده فی القربی))

روضه بخوانید بنده طرفدار روضه خوانی هستم ، من خودم روضه خوان هستم."مقام معظم رهبری "مدظله العالی"

سلام و درود خداوند بر جان های های پاکی که از تبار نیک نامان بودند و خود را کبوتر آستان اهل بیت علیهم السلام قرار داده و در ستایش اولیای خداوند تمام عمر و هستی خویش را فدا کردند و در سر سلسله ایشان شهیدان شاهدی هستند که غزل خون در دفتر حماسه نگاشتند و ذکر یا حسین آنها پیوسته در گوش عالم باقیست.

بی گمان آیین ستایشگری اهل بیت (ع) فراتر از یک قشر و ساختار، یک توفیق بزرگ و یک نورانیت وجود است، همانگونه که فرموده اند: مادح خورشید مداح خود است، آنان که در این مسیر قمر شمس وجود اولیای الهی می شوند خود مشعشع از مخزن نوری هستند که ایشان مشکات مثل نور الهی اند، اما در این میان آنچه عیار نوکری و خادمی آستان این ذوات مقدسه را بالاتر می برد توجه به اصول مهمی است که در چارچوب رهنمود شریعت و فقه و از درگاه توصیه علمای عامل می گذرد.

بی تردید مداحی و ستایشگر شأن قدسی است که اگر در خدمت آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب و تمدن نوین اسلامی قرارگیرد ، خالد و ماندگار خواهد بود. امام صادق علیه السلام می فرمایند: ((رحم الله أمرأ أحیا أمرنا )) و احیای امر را بر ضرورت احیای غدیر و عاشورا و امر ولایت تفسیر نموده اند ،در این راستا ثناگویی و رثا خوانی که مطابق اصول و منویات ولی جامعه دینی ممشای خویش را جهت دهد ، به سرمنزل اخلاص و قبول نزدیکتر می‌نماید.

یادآوری نکات مهم فرمایشات ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای عزیز در این مجال می تواند راهنمای دقیقی برای این مسیر سترگ و مهم باشد. ایشان مجالس عزای حسینی را موجب واکسینه جامعه می‌دانند که در مقابل میکروب های دائمی فرهنگی باید به آن توجه کرد . توجه به نیاز روز جامعه و مراقبت دائمی از خود از دیگر توصیه های ایشان به جامعه واعظان و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام است.

ایشان با اشاره به سختی کار در این بخش استفاده از ظرفیت های هنری و توجه به نقش شعر و ادبیات و حضور در میدان های علمی و پرورش روح ایمانی را موثر و کارساز می دانند.  ایجاد امید و هدایت گری موثر با پیوستگی قلبی به اهل بیت(ع) را احتیاج نسل موجود دانسته و ستایشگران اهل بیت را به این مأموریت بزرگ توصیه فرموده اند. مراقبت از اخلاق ، پاکی زبان و دامان و پاکی دل و دست را موجب نصرت الهی بیان فرموده‌اند که متضمن رشد و تعالی حقیقی یک ستایشگر اهل بیت علیهم السلام است و موید این کلام این بیت است که :                    

ذات نایافته از هستی بخش           کی تواند که شود هستی بخش

نامگذاری روز شهادت حضرت میثم تمار رضوان الله تعالی علیه که نماد اخلاص و وفای به عهد و عقیده و بیان صدق در دفاع از ولایت علوی و شهادت در این مسیر است ، خود گویای تمام الکلام در این موضوع است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام جامعه مداحان اهل بیت علیهم السلام این روز عزیز را به همه تلاشگران و مجاهدان این عرصه تبریک عرض نموده و از تلاش و خدمات ارزشمند این قشر فهیم و با اخلاص در راستای کمک به دستیابی به اهداف بلند انقلاب اسلامی قدردانی می نمایم.

تبیین راه شهدا و ترویج هر چه بیشتر فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه و آشنا کردن نسل جوان با چنین مفاهیمی که ارزش‌های انقلاب اسلامی بر آن استوار است از رسالت های یک مداح بسیجی است.

 در گام دوم انقلاب توجه به نسل جوان و فرهیخته در کنار تجربه پیرغلامان این آستان در تشکیل محافل سودمند و پر معنویت و بصیرت بخش و نیز محرک ایجاد و تقویت سبک زندگی دینی در جامعه، توقع همه دلسوزان جامعه از مجموعه هیئات مذهبی و مداحان و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام است. امید است با عنایات اهل بیت علیهم السلام و توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در این مسیر نورانی موفق و پیروز باشید.

سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی

فرمانده سپاه کربلا

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها