آموزش «سلامت‌یاران حسینی» به همت بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی گفت: به ازای هر ۱۰۰ نفر مخاطب در هیئت‌های مذهبی یک نیرو به عنوان سلامتگر حسینی جهت نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی آموزش می‌بیند و در هیئات مذهبی بکارگیری می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۶۰۴۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
دکتر محسن ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار کرد: طی جلساتی که اخیرا با مسئولین کانون بسیج مداحان و مسئولین هیئات سرشناس مشهد داشتیم قرار شد یک سری اقدامات در حوزه اغنایی از جمله هماهنگی مداحان و هیئات مختلف و توجیه آنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی سازمان بسیج مداحان صورت پذیرد.

وی ادامه داد: با همزمانی ماه محرم و شیوع بیماری کرونا جهت برگزاری بهتر مراسمات حسینی در کنار حفظ جان محبین اهلب بیت(ع) بسیج جامعه پزشکی و بسیج مداحان با همکاری یکدیگر قرارگاهی تشکیل دادند تا افرادی را با عنوان سلامتگران حسینی سازماندهی کنیم تا بر اجرای پروتکل های بهداشتی نظارت داشته باشند و آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی افزود: به ازای هر ۱۰۰ نفر مخاطب در هیئت‌های مذهبی یک نیروی سلامتگر حسینی حضور دارد تا موارد بهداشتی را به آنان ارائه دهد و ناظر بر رعایت آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: این نیرو‌ها توسط هیئات مذهبی معرفی و بسیج جامعه پزشکی با برگزاری کلاس‌هایی، آموزش‌های لازم را به آنان ارائه می‌دهد و آنان را سازماندهی می‌کند.

ذاکریان خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات مجوزات خود را مقید به حضور نیرو‌های سلامتگران حسینی در هیئات مذهبی جهت فعالیت آنان در ایام دهه محرم و صفر کرده است.

وی عنوان داشت: طی ابلاغیه ستاد ملی کرونا مراسم عزاداری رسما در فضای باز باید برگزار شود. بر اساس این دستورالعمل رعایت فاصله حداقل دو متر از هر طرف الزامی است و تجمعات حداقلی و زمان برگزاری مراسم نیز حداکثر باید دو ساعت باشد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی تاکید کرد: استفاده مستمر از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر ضروری و هر گونه پذیرایی در حین برگزاری مراسم ممنوع است.
 
گفتنی است؛ این کلاس‌های آموزشی در دانشکده پرستاری مشهد و با ارائه گواهینامه معتبر از تاریخ 19 تا 30 خرداد ماه در دو شیفت صبح و عصر برگزار می شود و داوطلبن پس از گذراندن کلاس به هیئات معرفی و به کارگیری می‌شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها