استاندار لرستان گفت: مراسم‌های خاصی مانند «گل مالی» که در سال‌های گذشته طی ایام محرم برگزار می‌شد، امسال برگزار نمی‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۶۱۲۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، موسی خادمی امروز در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری مراسم‌های ماه محرم در سخنانی با بیان اینکه امسال پیاده روی هیئت‌های عزاداری را نخواهیم داشت اظهار داشت: هیئت‌ها باید در یک جای ثابت که از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز آن را اخذ کرده‌اند، مراسم‌ها را برگزار کنند.

وی بیان داشت: برای جلوگیری از تجمع مردم، امسال جاهایی که برای برگزاری مراسم‌ها در نظر گرفته افزایش پیدا کرده است، ساعت برگزاری مراسم خیلی محدود است، استفاده از ماسک الزامی است.

استاندار لرستان با بیان اینکه مراسم‌های خاصی مانند «گل مالی» که در سال‌های گذشته طی ایام محرم برگزار می‌شد امسال برگزار نمی‌شود گفت: برگزاری مراسم شیرخوارگان نیز ممنوع است.

خادمی با تاکید بر اینکه همچنین مراسم روضه خوانی در منازل ممنوع است افزود: قطعاً امام حسین (ع) سلامت پیروان خود را می‌خواهد، جان انسان و مؤمن مهم است و نباید در خطر افتد، اگر مراسم بدون رعایت پروتکل‌ها برگزار شود هر انسان مبتلا مانند یک بمب در بین جمعیت عمل می‌کند و هر نفر می‌تواند تا ۱۶ نفر را مبتلا کند.

وی تصریح کرد: در این راستا امیدواریم مردم عزیز رعایت کنند، همچنان که از مردم تشکر می‌کنیم چرا که تا کنون خیلی رعایت کرده‌اند و خوشبختانه گشایش‌هایی را در کار می‌بینیم و مقداری روند ابتلاء به کرونا در استان نزولی شده است.

 

استاندار لرستان عنوان کرد: اگر یک ذره پروتکل‌ها را رها کنیم دوباره وضع استان بد می‌شود.

ارسال نظرات