با استفاده از آثار شهدا می‌توان حرکت عظیم فرهنگی را پایه گذاری کرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: بنیاد آثار شهدا و ایثارگران را نگهداری کرده که می‌توان از آن ها جهت ایجاد حرکت فرهنگی نو استفاده کرد.
کد خبر: ۹۲۶۶۱۵۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،سلیمان رستمیان در نخستین جلسه هم اندیشی قرارگاه فرهنگی ایثار و شهادت با اشاره به ظرفیت‌های مردمی، گروه‌ها، تشکل‌ها و دستگاه‌های اجرایی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان البرز گام‌های موثری می‌توان در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر طبق سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری برداشت.

وی با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان فعال است، افزود: این جلسه با هدف بهره‎گیری از ظرفیت‌های مجموعه دستگاه‌های اجرایی و بهره‌مندی از نظرات و طرح‌های یادگاران دفاع مقدس و همچنین گنجینه‌های فرهنگ ایثار و شهادت که سال‌ها در این امر تلاش کردند  با هدف‌گذاری‌های راهبردی و موثر بتوانیم طی یک پروسه زمانی به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، بیان‌کرد: باید با بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی هر نهاد، سازمان و با تدبیر هم‌اندیشی و هم‌افزایی ظرفیت‌های مسیر رسیدن به هدف را تعیین و مسیر را ادامه دهیم.

رستمیان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد:  بنیاد آثار شهدا و ایثارگران را به صورت فیزیکی و دیجیتال نگه‌داری کرده که با هماهنگی و هم‌فکری میتوان از آن‌ها استفاده و یک حرکت فرهنگی جدید  را با همکاری سایر نهادهای دولتی و مردمی شکل داد، در این راه بیشتر رویکرد ما به سمت نهادهای مردمی و هیئت‎ ها خواهد بود.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثا رو شهادت استان البرز با تبیین تاثیرگذاری حرکت‌های مردمی در حوزه ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت  در بطن خود با همراهی هیئت‌ها و گروه‎های مردم نهاد در طول 1400سال گذشته در کورسوی تاریخ مسیر خود را پیموده‌ و پشتیبانی جز مردم نداشته‌است.

وی با بیان اینکه باید با بهره گیری از دستاوردهای انقلاب و همچنین پیروی از سبک و سیره شهدا عالمانه در این مسیر گام برداشته شود، گفت:  این فرهنگ عظیم را با رویکردی جدید در جامعه نهادینه کنیم تا جایی که این فرهنگ در بطن جامعه قابل مشاهده باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه در سال‌های گذشته برنامه‌های کلان و اقدامات فرهنگی بسیار موثری انجام شده است، افزود: بخشی از آن مقطعی و بخشی از آن نیز نهادینه شده است، اما آنچه که به دست نیامده ایفای نقش نسل جدید و فعال جامعه و هم چنین برخی از گروه‌های جامعه در این جریان سازی است که به نظر می‌رسد نقش آفرینی قابل توجهی نداشتند‌.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز نیازمند ترویج و توسعه  فرهنگ ایثار و شهادت است، تصریح کرد: آینده این مملکت در زمان جغرافیای سیاسی و فرهنگی و اندیشه سیاسی بستگی به ترویج این فرهنگ دارد، کسانی که  آینده این کشور را در دست دارند اگر با جغرافیای فرهنگی، اندیشه سیاسی و راهبرد اندیشه سیاسی شهدا و همچنین فرهنگ و اعتقاداتشان عجین و آگاه نباشند، آسیب می‌بینند.

وی با بیان اینکه  تجارب تاریخی به ما ثابت کرده ‌که در همه دوره‌ها باید برای نسل جوان برنامه و طرح داشته باشیم وگرنه دیگران برای جوانان ما برنامه و طرح تدوین می کنند، متذکر شد: ما اکنون باید با هم‌فکری دوستان به سوی تربیت نسل جدید حرکت کنیم ، هدف کلی ما باید برنامه‌ریزی و اثربخشی برای نسل جدید باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها