رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور از واکسیناسیون رایگان ۲۵۰ هزار طیور روستایی برای پیشگیری از بیماری نیوکاسل با همکاری بسیج سازندگی در نیشابور و زبرخان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۶۱۶۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
علی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ گفت: طی یک ماه گذشته ۲۵۰ هزار طیور بومی روستا‌های نیشابور برای جلوگیری و پیشگیری از بیماری نیوکاسل با همکاری نیرو‌های بسیج سازندگی در شهرستان‌های نیشابور و زبرخان بصورت آشامیدنی و رایگان ایمن شده اند.

وی افزود: این طرح هم اکنون در حال اجرا است و پیش بینی می‌شود تا ٣٠٠ هزار مرغ و خروس و سایر طیور در بخش‌های شهرستان‌های نیشابور و زبرخان واکسینه شوند.

وی اظهار داشت: سلامت طیور روستایی از جهت تولیدات مواد پروتیئنی گوشت سفید و تخم مرغ خانگی بسیار اهمیت دارد و وقتی بیماری در طیور روستایی تحت کنترل باشد در مرغداری‌ها صنعتی گوشتی و تخم گذار نیز کاهش خواهد یافت و منجر به افزایش تولید گوشت مرغ و تخم مرغ خواهد شد.

سلیمانی خاطر نشان کرد: بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که بصورت تنفسی گوارشی و عصبی در طیور صنعتی و روستایی دیده می‌شود و علائم آن اسهال، پیچش گردن مرغ‌ها و علائم عصبی می‌باشد و در کبوتر نیز بعلت مشاهده علائم عصبی بعنوان کله گیجا معروف است.

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور با بیان اینکه در این طرح بسیج زندگی و تعدادی از اعضا اتحادیه مرغ تخم گذار نیشابور مشارکت داشتند، یادآور شد: این طرح با استفاده از واکسن نیوکاسل تولید داخلی موسسه رازی و بصورت رایگان و پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی انجام شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها