خبرهای داغ:
شهردار منطقه ۴ شهرداری شیراز گفت: ٣٧ پروژه خدمات شهری و عمرانی در محدوده منطقه ۴ در دست اجرا قرار دارد که پارک نوید به عنوان شاخص‌ترین پروژه این محدوده تا مهر ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۲۶۶۲۵۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

اصغر سروی در جمع اهالی رسانه به اجرای ٣٧ پروژه خدمات شهری و عمرانی در محدوده منطقه ۴ اشاره کرد و اظهار داشت: پارک نوید با وسعت ۷ هکتار و اعتبار یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان از پروژه‌های شاخص منطقه ۴ در دست احداث قرار دارد که عملیات اجرایی آن تا مهر ماه جاری پایان می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: باغ ١٠ هکتاری ایرانی از دیگر پروژه‌های شاخص منطقه ۴ است که جهت احداث آن، معماران برجسته دعوت به همکاری شده‌اند.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به سرانه فضای سبز در محدوده این منطقه از شهرداری شیراز، اظهار داشت: ۱۵۰ هکتار فضای سبز در منطقه ۴ وجود دارد که از این میزان، ٩٠ هکتار به پارک‌های بزرگ اختصاص یافته است.

سروی گفت : هزینه حفظ و نگهداری فضای سبز در این منطقه، سالیانه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده و فضای سبز، بیشترین هزینه جاری منطقه ٤ را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: از سال گذشته، در راستای بهسازی منطقه، ٨٠٠ هزار مترمربع هدف‌گذاری انجام شده که تاکنون ۵۰۰ هزار مترمربع آن در قالب روکش و مرمت محقق شده است.

شهردار منطقه ۴ شیراز اظهار داشت: در دهه ۵۰ ترمینال باربری در دروازه اصفهان و سه راه احمدی فعال بود و به مرور زمان با اعتراض ساکنان مبنی بر ایجاد مزاحمت، با دستور حکومتی تعدادی از مالکان ترغیب به ساخت ترمینال جدید در مکان فعلی شدند.

وی ادامه داد: مکان فعلی ترمینال باربری در زمان احداث، جزء آخرین نقاط شهری شیراز بوده اما به مرور زمان شهر تسعه یافته و اطراف این موقعیت، واحد‌های مسکونی احداث می‌شود.

سروی با بیان اینکه شهرداری شیراز آمادگی صدور پروانه برای حضور سرمایه‌گذار را دارد، گفت: برای انتقال این ترمینال نیاز به وجود سرمایه‌گذار است البته گاهی مغایرت‌ قانونی در تصمیم‌گیری، از جابجایی‌ها ممانعت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ قانونی تملک این ترمینال برای شهرداری دیده نشده است، خاطرنشان کرد: در این ترمینال صاحبان سرقفلی، اموال بیشتری نسبت به مالکان و کسبه دارند و مالکان حاضر به فروش و انتقال هستند.

شهردار منطقه ٤ شیراز خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش بارش‌ طی دو سال گذشته، آب‌گرفتگی معابر به وجود آمد که برای رفع این مشکل ۵ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.

سروی با اشاره به تحقق ١٧٤ درصد درآمد شهرداری منطقه ٤ شیراز ، اظهار داشت: روند صدور پروانه ساختمانی در دو بخش انجام و ٩٠ درصد هزینه این پروانه‌ها وصول می‌شود.

شهردار منطقه ۴ شیراز یادآور شد: منطقه ۴ بزرگترین منطقه شهری شهرداری شیراز است و هیچ شهرستانی در استان فارس به وسعت این منطقه نیست که بیشترین تعداد ساخت و ساز را نیز به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به وجود ١۵۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۴ گفت: اراضی بسیاری در این منطقه وجود دارد که می‌تواند جولانگاه انواع ناامنی و آسیب‌های اجتماعی باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها